Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes internetový obchod jsem si zakoupila čtečku knih.Ke každé čtečce nabízel obchod zdarma čtyři knihy v údajné hodnotě 1.096,-- Kč. Pokoušela jsem se čtečku zprovoznit, ale bohužel nechytala signál WiFi a když, tak jen na chvíli a pak signál stále nebylo možné najít. Běžně chytáme signál na dvě PC, tiskárnu, mobil i tablet. Čtečku jsem propojila s PC a po registraci a vytvoření profilu Kindel jsem se pokoušela přeposlat knihy do čtečky, bohužel se mi ani toto nepodařilo. Pro přeposlání knih z e-Readingu jsem použila kód od prodejce, který mi zaslali mailem. Čtečku jsem do 14 dnů vrátila, ale prodejce mi zaslal na bankovní účet zpět částku poníženou o 333,-- Kč s odůvodněním, že jsem nevrátila nepoužitý kód. Knihy byly zdarma a není přece možné srážet nějakou fiktivní částku z ceny čtečky, kterou jsem vrátila v pořádku! Dále mi obchod rovněž nevrátil 59,-- Kč za poštovné od prodejce.
Dobřická
Amazon Kindle 5 WiFi za 1979,-- Kč + Amazon Kindle 5 pozdro za 280,-- Kč
Úhrada 392,-- Kč na účet
|
Tweet |
V případě, že e-knihy byly součástí jedné kupní smlouvy a byly definovány jako zdarma, nelze přičítat k tíži spotřebitele a omezovat tak právo na odstoupení s tím, že byl poskytnutý dárek s určitými vlastnostmi.
Zároveň má spotřebitel právo na vrácení poštovného uhrazeného na cestu k němu dle § 1832 občanského zákoníku.
Spotřebitelka nám sdělila, že ji prodejce dodatečně zaslal 59 Kč za poštovné.
K tomuto připomínáme, že odstoupením se smlouva ruší od počátku a hledí se na ni jako by nevznikla, měl by tedy být obnoven stav odpovídající stavu před jejím uzavřením, přičemž spotřebiteli nemůže být k tíži fakt, že aktival kód, který buď nefungoval, nebo byla na čtečce jiná závada, která neumožnila jeho plné využití.
Pan Pejcha Tomáš byl o podané stížnosti informován, ale neprojevil zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ z důvodu nereakce podnikatele uzavřít.