Společnost


ExaSoft Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#31253Naúčtování snížení hodnoty ze strany prodejce při odstoupení od smlouvy do 14 dní při nákupu přes internet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.03.2019, před 6 lety

Eva Bryndová

Znění stížnosti

Nakoupila jsem přes internetový obchod exasoft.cz varnou konvici Concept RK3180, za cenu 1 499 Kč, Včetně poštovného byla celková cena 1 518 Kč.
Bohužel varná konvice po cca čtyřech použitích přestala fungovat (používala jsem ji pouze dva dny). Protože se tak stalo ve lhůtě 14 dnů od dodání zboží, využila jsem možnosti odstoupení od smlouvy (odstoupení od smlouvy jsem realizovala přes formulář internetového prodejce a vyplnila jsem i nepovinný údaj důvodu vrácení, tzn, že varná konvice nefunguje).

Společnost ExaSoft Holding a.s. (IČ 29383161) odstoupení od smlouvy akceptovala, nicméně naúčtovala snížení hodnoty zboží v celkové výši 290,40 Kč
Zdůvodnění snížení hodnoty dle společnosti Exasoft:
96.80 Kč - Snížená prodejní hodnota z důvodu poškození obalu
90.75 Kč - Vyčištění, proplachování
102.85 Kč - Dezinfekce, profylaxe
290.40 Kč Celkem

Na můj účet mi společnost vrátila částku 1 209,00 Kč, což odpovídá jen snížení ceny konvice, bez zaplaceného poštovného. (1 518 - 290,40= 1 227,60 Kč)


Produkt

varná konvice Concept RK3180, cena 1 499 Kč, včetně poštovného 1 518 Kč


Požadované řešení

Požaduji:
* vrátit poštovné 19 Kč
* vrátit stržené snížení hodnoty 290,40 Kč, které považuji za neoprávněné, protože po cca čtyřech použitích nemohlo dojít k opotřebení(navíc dle mého účtovali neoprávněné náklady jako je poškození obalu a dezinfekce a profylaxe).

Celkem tedy vrátit částku 309 Kč (po zaokrouhlení, vzhledem k již vrácené částce 1 209 Kč)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2019 17:40, před 6 lety

Bohužel používání varné konvice po dobu dvou dnů k ohřevu vody je užívání věci nad rámec jejího vyzkoušení, které je možné v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu. Podnikatel tedy v daném případě může snížit vracenou částku dle § 1833 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Otázkou potom je, k jak velkému snížení vracené částky by mělo dojít. To je především na dohodě stran, a pokud by k dohodě nedošlo, lze se o pomoc s posouzením hodnoty opotřebení obrátit na soudního znalce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.3.2019 12:02, před 6 lety

Vážená paní Bryndová,

dne 5. 1. 2019 jste v našem internetovém obchodě zakoupila varnou konvici Concept RK3180. Dne 18. 1. 2019 jste nám oznámila, že konvice přestala fungovat, displej svítí, neohřívá se voda a že využíváte svého práva na vrací zboží ve 14 denní lhůtě. Konvici jste nám zaslala přepravcem, doručena byla k nám 23. 1. 2019.

Při převzetí konvice bylo zjištěno:
- krabice, ve které byla konvice prodána, je silně poškozena
- samotná konvice byla poškrábaná
- vevnitř konvice byl vodní kámen

Z výše uvedených důvodů zboží není možno prodat jako nové. Pokud by byla konvice jen vyzkoušena, tj. opatrně vyjmuta z obalu, byla by v ní uvařena voda, a poté vrácena, nedošlo by ke snížení prodejní hodnoty a nebyla by Vám žádná částka účtována.

Při výpočtu částky snížené prodejní hodnoty vycházíme z prodejních cen použitého zboží u ostatních prodejců v naší republice a z hodnoty práce technika a nákladů na prostředky, které je nutno vynaložit. Nejedná se o nějakou pokutu nebo poplatek za používání zboží, jedná se o přesné náklady, které vždy poctivě vyčíslujeme v závislosti na výše popsaných faktorech.

Co se týče nákladů na dodání, u vrácení zboží ve 14 denní lhůtě proplácíme náklady na dodání od nás k Vám jako spotřebiteli. Náklady od Vás k nám hradíte v plné výši sama. Úhrada nákladů na dodání k zákazníkovi se však netýká všech nákladů, ale jen nákladů ve výši nejlevnější dopravy, kterou jsme v době koupě nabízeli. Pokud byste si vybrala přepravní službu DPD, byla by doprava zdarma. Vybrala jste si ale příplatkovou dopravu od České pošty "Balík do ruky" za 19 Kč. Tento příplatek za doručení do ruky je služba navíc, která se nedá podřadit pod nejlevnější způsob dodání.

Domníváme se, ač nechceme spekulovat o zákonném právu zákazníka na vrácení zboží do 14 dnů, že v tomto případě by bývalo vhodnější, kdybyste konvici reklamovala a žádala o výměnu za nový kus. Při reklamaci by zboží samozřejmě mohlo být použité i znečištěné a obal by nemusel být doložen vůbec.

Mrzí nás, že jste nebyla s našim postupem spokojena. Při interní kontrole jsme však nenašli žádné pochybení.

S pozdravem
Radim Malchárek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.3.2019 20:31, před 6 lety


Eva Bryndová

Dobrý den,
rozuměla bych naúčtování snížení prodejní hodnoty zboží, ale v případě, že je konvice nefunkční! V tomto případě mi není jasné, jaké lze určit snížení prodejní hodnoty... Dle vyjádření společnosti Exasoft se jedná o výpočet částky jen na základě snížení prodejní ceny, ale lze prodat nefunkční konvici? A nebude cena snížená i na základě toho, že se jedná o již jednou opravované zboží? I dle vyjádření reklamačního technika, ze dne 7.2.2019, byla konvice odeslána do autorizovaného servisu na posouzení, než bude zařazena znovu do prodeje.

Ze strany společnosti Exasofoft mi byly naúčtovány úkony spojené s čištěním (to by se mi zdálo přiměřené v případě, že by konvice byla funkční), dále mi společnost naúčtovala úkony spojené s dezinfekcí a profylaxí, s čímž nesouhlasím, protože tyto činnosti by se musely provést i v případě jediného zkušebního použití konvice. Společnost Exasoft mi také naúčtovala poškození krabice, což se domnívám, že mi prodejce účtovat nemůže, protože mne nemůže nijak omezovat a ponižovat si částku v případě natržené krabice z důvodu jejího použití - tedy otevření. Takové jednání prodejce je dle mého názoru omezující, a tedy zakázané ve smyslu § 1814 občanského zákoníku. Navíc dle § 1833 NOZ spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Dá se předpokládat, že otevření krabice je nutné, aby se spotřebitel mohl se zbožím seznámit.
Pro ilustraci přikládám fotky „silně poškozené krabice“ a „poškrábané“, „zašpiněné“ konvice „s usazeným vodním kamenem“, které mi společnost Exasoft sama poslala v první reakci na odstoupení od smlouvy dne 28.1.2019.
Uznávám, že částku 19 Kč poštovného mi společnost vracet nemusí.

K vyjádření společnosti bych ještě ráda dodala, že konvice poškrábaná nebyla, jak je zřejmé z přiložených fotek (ani v počáteční komunikaci společnost tuto závadu neuváděla a nestrhla si za ni přiměřené „snížení prodejní hodnoty“, což vzhledem k průběhu této záležitosti by velmi pravděpodobně udělala). Zmíněné zašpinění a vodní kámen odpovídalo cca čtyřem použitím, je asi věcí názoru, zda se jedná o „znečistěné a používané zboží“, jak uvedl reklamační technik v mailu ze 4.2.2019. Děkuji p. Malchárkovi za radu, že jsem měla konvici reklamovat, neudělala jsem to proto, že konvici této značky již nechci (to, že přestala fungovat po čtyřech použitích, mě odradilo). Na základě zkušeností se společností Exasoft mám obavu, že případ reklamace by byl ještě složitější.

V rámci dosažení kompromisu tedy navrhuji, aby mi společnost vrátila alespoň částku za „poškozenou“ krabici a za dezinfekci konvice. Na vrácení částky za vyčištění a proplachování netrvám.

S pozdravem

Eva Bryndová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2019 04:06, před 6 lety

V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku je spotřebitel ze zákona oprávněn od kupní smlouvy odstoupit do 14 dní bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Jedná se o právo, které nelze omezit dalšími podmínkami, které by zakládaly nerovnováhu v neprospěch spotřebitele dle § 1813 občanského zákoníku. Takovým omezením by mohlo být právě vrácení zboží pouze s originálním obalem. Jeho nedodáním (popřípadě poškozením při vybalování zboží) tedy nelze omezovat právo na odstoupení od smlouvy dle výše zmíněného ustanovení.

Co se týče vrácení originálního obalu, je tato problematika upravena v ustanovení § 1833 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení si podnikatel může pouze odečíst částku za poškození či snížení hodnoty zboží, které spotřebitel způsobil.

V tomto ustanovení je přesně stanoveno: "Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.“

Pokud je krabice, kterou prodejce požaduje originální a nenahraditelná, má možnost si strhnout poměrnou část z kupní ceny za její zničení či výrazné poškození. Tato část však musí být odůvodnitelná a rozumně vyčíslená vzhledem k míře jejího poškození.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.3.2019 13:39, před 6 lety

Vážená paní Bryndová,

Vámi zvolené odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů je jednostranný právní akt, do kterého nemůžeme vstoupit a ani ho nějak upravovat nebo měnit podmínky. Celý proces tohoto odstoupení je dán zákonem, který je pro nás závazný.

Vám jako spotřebiteli náleží zákonné právo výrobek vyzkoušet, seznámit se s ním tak, jak by Vám bylo umožněno v kamenné prodejně. U varné konvice je zcela v pořádku ji vybalit, prohlédnout, porovnat barvu, velikost, váhu, zpracování atd. s očekávanými vlastnostmi, vyzkoušet napuštění vody a uvaření této vody, a tím zjistit, zda délka ohřevu, výkon, únik páry, zahřívání a další vlastnosti odpovídají vlastnostem, které očekáváte, ale z důvodu nákupu na dálku jste neměla možnost je ověřit před koupí. Pokud by byla poté konvice vrácena ve výše popsaném stavu, byl by výrobek vyzkoušen v rámci zákonných možností a nebyly by účtovány z naší strany žádné náklady a celý proces dezinfekce by byl proveden v naší režii.

Odlišný postup je u výrobku, který nebyl jen vyzkoušen, ale opakovaně používán, k čemuž došlo ve Vašem případě. Názor, že se nejedná o vyzkoušení, ale o používání, lze vyčíst ze stavu výrobku – z vrstvy vodního kamene, škrábance a poškozeného prodejního balení, u kterého byla odřezaná ucha. S vlastnostmi výrobku se lze obeznámit i bez tohoto poškození.

Na všechna tato ustanovení upozorňujeme v obchodním podmínkách, bez souhlasu s těmito podmínkami nelze v našem internetovém obchodu nakoupit. Nejedná se tedy o akt, se kterým byste nebyla jako spotřebitel seznámena nebo který bychom požadovali až po zakoupení či svévolně vřadili do obchodních podmínek.

O stavu poškození jste byla informována ihned při příjmu zboží mailem, doslova: "Poškozená krabice, odřezané uši, poškrábané, opotřebené, vodní kámen uvnitř." Nejedná se tedy o skutečnost, která by byla zjištěna až po nějaké době od přijetí konvice a která by oprávněna zadávala možnost, že se jedná o účelové tvrzení.

Jsme zajedno v tom, že zboží, vracené v rámci odstoupení do 14 dnů, nemusí být v originální krabici, nemusí být kompletní a může být poškozeno, ale pokud tímto dojde ke snížení hodnoty zboží, odpovídáte za toto snížení hodnoty Vy jako spotřebitel. Pokud by se dalo zboží prodat za plnou cenu a nebyly by nutné servisní úkony, nebylo by Vám snížení hodnoty účtováno.

Věřte, že nás netěší, že musíme tento problém řešit a celá situace nás mrzí, ale nemůžeme prodávat zboží se ztrátou.

S pozdravem
Radim Malchárek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 19:34, před 6 lety


Eva Bryndová

Dobrý den,
děkuji společnosti EXASOFT za reakci, nicméně jsem v ní nenašla odpovědi na mé předchozí otázky. Bohužel se v ní také opakuje nepravdivé obvinění o poškrábání konvice, Také je nepravé tvrzení, že jsem o poškrábání byla informována již v prvním emailu (jako důkaz příloha mailu od společnosti EXASOFT). Moje podrobnější reakce viz níže.

1) Rozumím tvrzení, že byste po mně chtěli náhradu snížení ceny konvice, ale opět se ptám, jak posuzujete snížení prodejní ceny NEFUKČNÍ konvice.

2) Asi úplně nerozumím vysvětlení, že „odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů je jednostranný právní akt, do kterého nemůžeme vstoupit a ani ho nějak upravovat nebo měnit podmínky.“, toto jsem nikdy nezpochybňovala, a tak nevím, jak se tato věta týká našeho problému.

3) Ohledně vašeho tvrzení, že konvice byla poškrábaná a se silnou vrstvou vodního kamene jsem se ohradila již minule a myslím, že důkazem jsou fotografie (jsou přílohou k mojí první reakci), které jste mi zaslali vy sami, ve vašem prvním informačním mailu. Vaše tvrzení o tom, že v tomto mailu byla informace o poškrábání, je lživé, Jako důkaz přikládám pdf vašeho mailu v příloze.

4) Prosím o informaci, kde ve vašich obchodních podmínkách je informace, že v jednom případě provádíte dezinfekci na vlastní náklady a v jiném ne. Ve vašich obchodních podmínkách v odstavci 5.6. je uvedeno „odborné umytí, vyčištění a uvedení zboží do původního stavu“ a to jste mi naúčtovali ve výši 90.75 Kč (už minule jsem psala, že mi to přijde i tak úsměvné, vzhledem k tomu že konvice byla nefunkční, ale budiž

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.4.2019 14:07, před 6 lety

Vážená paní Bryndová,

první mail od nás Vám byl odeslán dne 23. 1. 2019 v 10:22 a je v něm uvedena tato věta: "poškozená krabice, odřezané uši, poškrábané, opotřebené, vodní kámen uvnitř". Tato věta je také uvedena v reklamačním protokolu, který Vám byl zaslán; jeho část bez osobních údajů dávám do přílohy. Vámi uváděný mail z 28. 1. 2019 z 9:37 je mail, ve kterém Vás informujeme, že Vaše odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů bylo zprocesováno a vyřízeno.

K Vašim dotazům:
ad 1. Tady se omlouvám, že jsem tuto informaci neuvedl již dříve. U Vaší konvice byl vadný podstavec, který servis vyměnil za nový kus. Poškrábanou konvici s vodním kamenem a poškozenou krabice, byť s novým podstavcem, nelze prodat za plnou cenu a zároveň se nejedná o poškození, které lze podřadit pod běžné seznámení s výrobkem. Jiná situace by nastala, pokud by byla vyměněna konvice za nové prodejní balení, v tom případě bychom Vám náklady neúčtovali.

ad 2. Jedná se o ustanovení zákona.

ad 3. Ano, s tím souhlasíme. Fotografie jsou opravu průkazné, rozhodně se nejedná o běžné seznámení se s výrobkem. V prvním mailu jste byla o celkovém stavu podrobně informována, ve druhém mailu jste byla informována o vyřízení Vašeho odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů.

ad 4. Tyto informace vycházejí z ustanovení zákona, který je nadřazen našim obchodním podmínkám. V našich obchodních podmínkách se zaměřujeme jen na případy, ve kterých nebylo zboží užíváno v souladu se zákonem.

S pozdravem
Radim Malchárek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2019 14:22, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.5.2019 22:35, před 6 lety


Eva Bryndová

Vážený pane Malcárku,
je pravda, že první mail od vás byl odeslán 23.1.2019, jak uvádíte, nicméně teprve v mailu ze dne 28.1.2019 je vyčísleno a zdůvodněno „snížení hodnoty“, zde již o poškrábané konvici není ani zmínka. Navíc z vámi uváděného protokolu zaslaného dne 23.1.2019 ani nevyplývá, zda se poškrábání vztahuje ke krabici či ke konvici. Předpokládám, že kdyby byla konvice opravdu poškrábaná, „snížení hodnoty“ byste si naúčtovali i za tento nedostatek. Myslím, že dostatečně výmluvné jsou fotografie konvice, které jste zaslali až jako přílohu mailu ze dne 28.1.2019 a tam opravdu žádné poškrábání patrné není. Jen na okraj předpokládám, že opravovaná konvice nelze prodat za cenu nové konvice…
Také bych vám ráda poděkovala za potvrzení, že konvice byla opravdu vadná a že se z mé strany nejednalo o rozmar a nevracela jsem konvici jen proto, že by se mi nelíbila nebo mě po 3 dnech omrzela.
Na závěr snad jen perlička z vaší reakce ze dne 21.3.2019. Píšete, že „Jsme zajedno v tom, že zboží, vracené v rámci odstoupení do 14 dnů, nemusí být v originální krabici, nemusí být kompletní a může být poškozeno, ale pokud tímto dojde ke snížení hodnoty zboží, odpovídáte za toto snížení hodnoty Vy jako spotřebitel.“ Můžete mi prosím osvětlit (je to jen moje zvědavost), jak by mohla taková situace nastat? A mám vašemu vyjádření rozumět tak, že kdybych konvici poslala v jiné krabici, tedy nepoškozené, ale neoriginální, nic byste mi neúčtovali?
Vážený pane Malcárku, jsem s vámi plně za jedno, že mě také netěší tento problém řešit. Částka, kterou tady řešíme, je, upřímně řečeno, zanedbatelná.
Hlavním důvodem, proč tuto záležitost řeším zde je, že je tato diskuze veřejná a vaši případní zákazníci si mohou přečíst informace od obou stran a porovnat důkazy (fotografie a mail) a udělat si sami obrázek, zda chtějí nakupovat u společnosti EXASOFT. Jedná se tady hlavně o přístup společnosti EXASOFT ke svým zákazníkům (v tomto případě, když od vás koupí vadné zboží a dovolí si odstoupit od smlouvy).
Také bych ráda poděkovala dTestu, že tuto službu spotřebitelům poskytuje.
Přeji hezký den
S pozdravem
Eva Bryndová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.5.2019 10:14, před 6 lety

Vážená paní Bryndová,

celý tento případ jsme nechali posoudit inspektory ČOI, kteří nám dali za pravdu. V případě odstoupení od smlouvy je možno zakoupení zboží vyzkoušet jen v takovém rozsahu, v jakém by to bylo možné na kamenní prodejně.

Je nám líto, že vznikl tento spor, pochybení jsme však neshledali my ani inspektorát ČOI.

S pozdravem
Radim Malchárek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2019 20:51, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.