Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.2. jsem si na e-shopu https://www.vo-allnature.cz/ zakoupil reklamní předměty, které e-shop inzeroval za cenu 1,-Kč. (Obchod měl zboží skladem a transakci potvrdil přijetím objednávky.)
Dne 21.2. se na témže e-shopu objevily další kusy skladem, udělal jsem si tedy další objednávku. Obchod transakci opět potvrdil přijetím objednávky.
Dne 22.2. e-shop obě moje objednávky stornoval a následně reklamní předměty zdražil. Po mé urgenci, že jsem si udělal objednávky a nechápu z jakého důvodu byly stornovány mi odepsali, že mi zboží nedodají a následně přestali komunikovat.
V tuto chvíli již ani mnou objednané zboží na e-shopu nemají. Předpokládám, že celá jejich slevová akce byla spuštěna jen kvůli tomu, aby z lidí vylákali jména, adresy, telefony, čísla účtů a podobně. A teď už jen pravděpodobně zametají stopy.
Navíc se ohánějí a zaštiťují obchodními podmínkami společnosti d-test, která se od nich distancuje.
Podnět na českou obchodní inspekci jsem již podal.
Splnění závazku, tedy dodání zboží za uvedenou cenu.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musela být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Na základě objednávky pana Berana na našem e-shopu https://www.vo-allnature.cz/ byla zjištěna administrativní chyba. Ta vznikla z důvodu spuštění našeho velkoobchodního portálu, jak již název napovídá (VO-Allnature), také pro maloobchodní zákazníky. Zákazník si vytvořil objednávky na sedm kusů prezentačních panelů (regálů), z nichž každý byl v hodnotě cca 3 000 Kč. Cena 1 Kč byla tedy zjevně neúměrná hodnotě zboží. Objednávka byla samozřejmě systémem potvrzena automaticky.
Tyto prezentační panely mohou získat naši velkoobchodní zákazníci za určitých podmínek pro prezentaci našich výrobků na svých prodejnách.
Po zjištění této zjevné administrativní chyby jsme zákazníka kontaktovali a seznámili ho s vzniklou situací, za kterou jsme se omluvili. Vzniklou chybu jsme na našich stránkách obratem opravili. Zákazník i přesto trval na dodání zboží, které si objednal.
I přes naše vyjádření nás navštívila česká obchodní inspekce, která celou situaci prošetřila.
Ještě jednou se omlouváme za vzniklou administrativní chybu a věříme, že se tato situace nebude opakovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.