Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím Vás o pomoc řešením mého problému se společností Interdate S.A.
V loňském roce jsem vyzkoušel jejich VIP členství na zkoušku s tím, že jsem neměl dále v úmyslu pokračovat ve využívání placených služeb.
Bohužel došlo k autoprolongaci placeného VIP členství bez mého předešlého výslovného souhlasu (není ani možnost s autoprolongací nesouhlasit). Zjistil jsem to až nyní, kdy mi přišel dopis od společnosti Intrum, která pro Interdate dluh vymáhá. Interdate mě dokonce předtím nijak nekontaktovala. Služby této společnosti (včetně navštěvování jejich webových stránek) jsem využíval cca 2 dny.
Při pokusu o dořešení přímo se společností Iterdate (přes e-mail collections@interdatesa.com) mě pokaždé jen upozorní, že musím vzniklý dluh uhradit a mám jednat výhradně se společností Intrum.
Zvláštní je, že jsem jim při naší e-mailové komunikaci neudal žádný identifikační údaj, podle kterého by mohli můj účet identifikovat a přesto mě ujistili, že k dalšímu prodloužení placeného VIP členství nedojde.
Děkuji za Vaši pomoc a přeji hezký den
Černý
VIP členství u společnosti Interdate S.A.
Požaduji zrušit dle mého neoprávněně vymáhání dlužné částky.
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí ani odstoupení od smlouvy. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norsk
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Tak bohužel jsem se opět nedočkal žádného řešení.
Společnost Interdate mě odpověděla opět prostřednictvím e-mailu collections@interdatesa.com se stejnou odpovědí jako v prvním případě.
Níže je text zaslaného e-mailu:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Přijali jsme Vaši zprávu adresovanou našemu dTest kontu.
Vzhledem k tomu, že jste včas a řádně nevypověděl Vaše členství na Lisa18, Vaše původně zakoupené členství bylo prodlouženo.
Naneštěstí, Vaše platba nebyla dosud přijata a z tohoto důvodu byl Váš případ posunut partnerské agentuře na vymáhání pohledávek.
Můžeme Vás však ujistit, že z naší strany už členství nebude prodlouženo, takže žádné dodatečné náklady související s členstvím, kromě aktuální otevřené pohledávky, Vám již nevzniknou.
Další komunikace bude probíhat přímo ze strany této agentury.
Pokud jste doposud nebyl z jejich strany kontaktován stane se tak v průběhu nadcházejících týdnů. Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo externí společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
Prosím tedy o radu, jak pokračovat v takovém případě.
Děkuji, Černý
Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Pokud je spotřebitel přesvědčen, že společnost vymáhá poplatek za prodloužení neoprávněně, lze odmítnout uhrazení částky za prodloužení. V takovém případě je však nutné se připravit na to, že společnost od požadování částky neustoupí a bude ji vymáhat prostřednictvím soukromé agentury, která však bez pravomocného rozhodnutí soudu nemůže činit více, než opakovanými výzvami na spotřebitele "tlačit". Pozornosti spotřebitele také doporučujeme příručku Evropského spotřebitelského centra k problematice online seznamek: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.