Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 4.2 jsem se registroval na be2 a zakoupil VIP účet na měsíc. Po měsíci mi přišla SMS od banky, že byl proveden pokus o strhnutí částky 2247 korun. K tomu však nedošlo, kvůli nastavenému nižšímu limitu pro internetové platby. Přes telefon jsem zrušil uložení karty na všech stránkách. I přesto mi druhý den přišla opět SMS o nepovedené transakci. Poté pokusy o střežení ustali. Nevim jestli to be2 jen nezkouší tak často, nebo již nemají přístup k platebním údajům. Ze strachu z možných finančních problémů, jsem limit na kartě zvýšil tak Aby bylo možné požadovanou částku strhnout, avšak zatím se nic nestrhlo.6.3 jsem zaslal email s žádostí o ukončení smlouvy a bylo mi odpovězeno takto. :Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Obdrželi jsme Vaši výpověď, ačkoli nová platba je již v procesu zpracování. Jakmile bude platba dokončena, datum pro ukončení platnosti členství bude 05/06/2019. Pokud bude platba opožděna, pak Vaše členství bude taktéž prodlouženo, abyste mohl/a užívat Prémiového členství po celou předplacenou dobu. V případě problému s platbou Vás budeme kontaktovat.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
Od doby obdržení této zprávy se již nikdo neozval. Opravdu nerad bych se zamotal do nejaké dluhové pasti. Děkuji za pomoc s pozdravem Neumann.
Internetová seznamka be2
Rád bych aby se to celé vyřešilo zrušením účtu, veškerých VIP a smazání profilu. A pokud možno žádné strhávání požadované částky. Pro mne je to hodně peněz. Jsem ochoten zaplatit poměrnou část za uplynulé dny od konce původního měsíčního VIP což je 4.3 do doby podání žádosti o ukončení smlouvy emailem, tj. 6.3 2019 Děkuji mnohokrát za pomoc.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Kontaktoval jsem výše uvedenou emailovou adresu a přišla mi odpověď že zákaznického centra. A to v tomto znění..:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Přijali jsme Vaši zprávu adresovanou našemu dTest kontu.
Váš podnět byl již dne 07/03/2019 zodpovězen naším Zákaznickým servisem.
Pokud máte další nejasnosti, ke kterým jsme se nevyjádřili, upřesněte prosím Vaše dotazy přímo v odpovědi na tento e-mail.
Vezměte prosím na vědomí, že Vaše Prémiové členství je automaticky obnoveno pokud není včas zrušeno. O automatickém obnovení jste byli informováni v okamžiku platby na platební stránce.
Tyto informace je také možné najít přímo ve Vašem profilu v sekci FAQ / Pomoc a také ve Všeobecných obchodních podmínkách. Vzhledem k tomu, že jsme od Vás neobdrželi v požadované výpovědní době odpovídající výpověď Prémiového členství, proběhlo automatické obnovení.
Vaše výpověď nám měla být odeslána nejpozději dne 01/03/2019.
Děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
S tímto skutkem však nemohu souhlasit. Vlastně mi nesdělili nic nového, a žádná nabídka ke zdárnému vyřešení situace nepřišla. Požadovanou sumu si stejně nemohou strhnout, jelikož info o platebním údaji bylo smazáno, z důvodu obavy nepovoleného užití karty. VIP účet pravděpodobně stále běží. Ikdyž s tím nesouhlasím a požadoval jsem okamžité ukončení. Nechci platit za něco co jsem si zcela vědomě sám nezakouopil Někde v podmínkách je psáno že uživatel má 6 týdnů k vyjádření nesouhlasu s fakrurací, nevím přesně jak to funguje, ale tuto námitku jsem použil, že nesouhlasím s fakrurací dané částky a to tedy 2247,— Prosím poraďte co dál. Rád bych tuto nehezkou zkušenost měl již za sebou. Děkuji
Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Pokud je spotřebitel přesvědčen, že společnost požaduje poplatek za prodloužení neoprávněně a odmítne jej uhradit, v takovém případě je nutné se připravit na to, že společnost od požadování částky neustoupí a bude ji vymáhat prostřednictvím soukromé agentury, která však bez pravomocného rozhodnutí soudu nemůže činit více, než opakovanými výzvami na spotřebitele "tlačit". Pozornosti spotřebitele také doporučujeme příručku Evropského spotřebitelského centra k problematice online seznamek: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.