Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 6.3. 2019 jsem zrušila přes kontaktní formulář na Ryanair (https://refundclaims.ryanair.com/?lg=EN) svůj let Y2JF5J z Prahy do Barcelony (14.3. - 18.3.). Toto jsem učinila ze zdravotních důvodů manžela, který nemůže letět z důvodu poškození Eustachovy trubice ve středním uchu (nefungující vyrovnávání změny tlaku). Dle VOP Ryanair je možné let zrušit a požádat o vrácení peněz za letenky. Nahrála jsem lék. zprávu na výše uvedený formulář a požádala. Dne 6.3. mi bylo odpovězeno, že dle VOP společnosti jsou letenky nevratné. I přes to, že VOP v českém jazyce trvdí něco jiného (https://www.ryanair.com/cz/cs/uzitecne-informace/centrum-pomoci/nejcastejsi-dotazy/zmeny-letu-a-vraceni-penez#0-3). Byla jsem požádana a překlad lék. zprávy do aj, jelikož jsem se na české VOP odkázala. Toto jsem učinila a dne 8.3. mi bylo opět odepsáno v emailové komunikaci, že letenky jsou nevratné (resp. vrácení peněz).
letenky pro 2 osoby z Prahy do Barcelony (termín 14.3 - 18.3.), cena 3924,37 Kč celkem, číslo letu Y2JFSJ společnosti Ryanair (nákup přes web společnosti dne 3.1.2019, placeno online)
Žádám o plné vrácení ceny letenek, jelikož českých VOP společnosti Ryanair toto uvádí na svých webových stránkách, které uvádím v popisu výše.
|
Tweet |
Společnost Ryanair DAC je společností zřízenou dle irského práva, nicméně se při nabízení služeb zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v českém jazyce, možnost platby v tuzemské měně). Rozhodným právem pro smlouvu se spotřebitelkou tak bude právo české. Byla-li možnost storna letenky upravena ve smluvních podmínkách, měla by společnost postupovat v souladu s těmito podmínkami - tedy pokud byly naplněny podmínky, které pro storno společnost ukládá, pak by letenky měla stornovat a vrátit zaplacenou částku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.