Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Protože se nemohu dovolat na zákaznickou linku, již několik dní!!!!!
Píši tuto stížnost. Do dnešního dne jsem neobdržela vyúčtování za rok 2018 za dodávku elektřiny a plynu od společnosti Stabil Energy, s.r.o.: elektřina - EAN kód odběr. místa: 859182400402755794
plyn : - EIC kód odběr. místa: 27ZG400Z0043645C
Dále nové zálohy za plyn a elektřinu byly oznámeny sms zprávou a nebyl vystaven nový platební kalendář, jak je uvedeno
v Platebním kalendáři Stabil Energy, s.r.o,ze dne 16.2.2018!!!
zaslat cco nejdříve vyúčtování za dodávky elektřiny a plynu a rovněž nový " Platební kalendář- souhrnný rozpis záloh"!!
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Spotřebitel si také smluvně mohl sjednat jiné vyúčtovací období. V takovém případě bude takové ujednání závazné.
Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."
Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.
V případě sporu s dodavatelem má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den,
po komunikaci s kolegyněmi ze zákaznického servisu a fakturačního oddělení Vám sděluji informaci, že vyúčtování na elektřině kolegyně vystavila s přeplatkem 578,- a ten Vám zaslala složenkou se splatností 8.4.2019.
Co se týče zemního plynu - distribuce nám nedodala odečet plynu, ten jsme vyurgovali u Vašeho distributora a nyní čekáme na zaslání, abychom mohli vystavit vyúčtování.
Děkujeme za pochopení, a doufáme, že situace bude co nejdříve vyřešena.
S pozdravem
Stabil Energy
Hodnocení:
Komentář: Doufám, že v budoucnu již nebudu meset stížnost psát!