Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moji situaci jasně popisuje paní Olga Šulcová 14.2.2019. V listopadu mě po telefonu oslovil agent pod záminkou ověření osobních udajů, navíc působil dojmem, že zastupuje našeho dodavatele plynu, měl k dispozici údaje, které netušíme, kde získal.Slíbil zaslat písemně výhodnou nabídku. Po obdržení prvního souboru písemností jsem se snažila jej telefonicky kontaktovat a vyjádřit svůj nezájem a nesouhlas, ale přes opakované pokusy se mi nepodařilo se dovolat.Tak jse ztratila možnost odstoupit od distanční smlouvy do 14 dnů - to jsem ale netušila.Předpokládala jsem, že když nic nepodepíšu, k ničemu se nezavážu.Pak přisel druhý soubor formulářů s gratulací a vybraným dodavatelem.Toho jsme kontaktovali, novou smlouvu včas zrušili, u stávajícího dodavatele se ujistili, že nechceme nic rušit.Zůstal problém -hrozba deaktivačního poplatku 5000 Kč za porušení Přihlášky k výb.řízení -uzavřené nevědomky telefonu.Po poradě s ČOI jsem zaslala doporučený dopis, ve kterém žádám o zrušení závazků ,neboť jsem nebyla dostatečně poučena o možnosti odstoupení a nebyl mi předán vzorový formulář k odstoupení od smlouvy v textové podobě.Podle p.Holé z oddělení mimosoudních sporů ČOI je toto povinnost podnikatele.Pokud k tomu nedojde, má zákazník odstoupit do 1roku a 14dnů.Na tento můj dopis IVR nijak nereagovalo /odeslala jsem ho 5.2.2019 /a dnes mi přišla faktura k úhradě 5000 Kč. Prosím o radu, j
,
zrušení nechtěně uzavřené distanční smlouvy
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede hovor takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv) či distančním způsobem, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Takto lze ukončit smlouvy uzavřené při podomním prodeji a takzvaně na dálku, tedy prostřednictvím pošty a internetu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.