Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Je toho více, ale stručně k meritu věci: Zveřejněné obchodní podmínky
prodejce umožňují možnost výměny zakoupeného zboží. A to za
podmínky, že zůstane obal neporušený, nepoškozené zboží bude
odesláno na náklady kupujícího a kupující si současně objedná (jiné)
zboží, které potřebuje. Z veřejného textu je zcela zřejmé, že doba,
dokdy je nutno o výměnu požádat je neohraničená. Což je sice zvláštní,
ale i to se dá pochopit. Zejména pokud by šlo vyměnit netknuté,
nerozbalené díly do auta, a to pouhé tři týdny po dodání. To by v tomto
ohledu jistě neměl být žádný problém. Prodejce se však zaštiťuje
zákonnou 14-denní lhůtou na vrácení. Což je naprostý nesmysl, neboť
dle jeho obchodních podmínek se nejedná o vrácení, ale výměnu, a to
dle jeho vlastních obchodních podmínek a jím stanovených pravidel.
Prodávající nemá dobrou vůli. Odmítá spolupracovat v zahájeném
výměnném procesu podle jím stanoveného postupu. A to paradoxně
přesně v souladu s Obchodními podmínkami samotného prodejce.
Způsobem, který on sám kodifikoval, a jehož liteře jsem bezezbytku
vyhověl.
Spojková sada SACHS Kit plus CSC 3000 990 088 1 3 486,- vč DPH
Žádám o vrácení peněz
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti (publikovaných na webové adrese https://www.autodily-pema.cz/o-nakupu/obchodni-podminky) není právo na výměnu zboží za jiné upraveno. Na webové adrese hhttps://1url.cz/mM3tn však společnost uvádí, že by měl spotřebitel při výměně zboží za jiné postupovat stejně, jako při vrácení zboží ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Společnost tedy právo na výměnu zboží spotřebitelovi přiznává, výslovně však neuvádí časové omezení doby, po kterou toto právo spotřebitele trvá (společnost pouze zmiňuje, jak by měl spotřebitel při využití svého práva postupovat, nestanovuje však podmínky, za kterých je možné toto právo uplatnit). Lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, tak se dle § 1812 odst. 1 občanského zákoníku použije výklad pro spotřebitele nejpříznivější. Spotřebitel by proto skutečně měl mít možnost vyměnit zakoupené zboží za jiné, nemá však právo žádat vrácení peněžních prostředků.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.