Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#31319Neuznání odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.03.2019, před 6 lety

Tomáš Cmíral

Znění stížnosti

Po 4 reklamacích my bylo zamítnuto odstoupenhí od kupní smlouvy. Jednalo se o 2x chybu telefonu a 2x nabíjecí kabel. Dle ČOI je toto neuznání protiprávní jelikož nabíječ dle rozhodnutí nejvyššího soudu je součástí telefonu a nelze telefon bez tohoto dlouhodobě využívat. O2 se brání tím že smluvní společnost Britex napsala do protokolu že není nárok na odstoupení že se jedná pouze o příslušenství.


Produkt

IMEI 356609080197955


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy telefonu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2019 08:17, před 6 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud je pro vyřizování reklamace určena třetí osoba.

Pokud bylo ve stížnosti uvedené příslušenství telefonu součástí balíčku, na který byla uzavřena kupní smlouva, je nutné posuzovat všechny vady jednotlivých součástí jako vady celku. Jinak by tomu bylo v případě, že by zmíněné příslušenství nebylo součástí balíčku a spotřebitel by jej zakoupil zvlášť. Potom by opakovaná reklamace opravňovala k odstoupení od kupní smlouvy pouze ohledně vadného příslušenství.

Dovozujeme, že spotřebitel má nárok na odstoupení od celé kupní smlouvy, pokud zmíněné příslušenství je uvedeno v kupní smlouvě nebo na jiném dokladu,. Ustanovení § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, hovoří o nároku na odstoupení od kupní smlouvy, nelze-li pro opakovaný výskyt vady věc řádně užívat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.3.2019 08:10, před 6 lety

Dobrý den,

celou záležitost jsem prověřovala se servisním střediskem a vedoucím prodejny O2, kde jste požadoval odstoupení od kupní smlouvy. Odstoupení od kupní smlouvy může pouze majitel, kterým dle uvedeného Vašeho jména v poslední reklamaci nejste (nesouhlasí jméno kupujícího s Vašim jménem na reklamačním protokolu).

Pokud je zakoupení příslušenství nedílnou součástí zakoupeného HW, tak se bere jako celek. Například baterie, kterou nelze bez odborného zásahu vyjmout.

Jako vstřícný krok, k vyřešení této situace se prosím spojte s majitelem zařízení, který zařízení kupoval v roce 2017, aby se dostavil s prodejním dokladem na prodejnu na Praze 6 (Fajtlova 1090/1, Praha 6), kde se provede odstoupení od kupní smlouvy telefonu.

S pozdravem

Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.3.2019 13:57, před 6 lety


Tomáš Cmíral

Hodnocení:

Komentář: Telefon vrácen a peníze též