Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přidávám se k velkému množství stížností na Českou poštu. Konkrétně pobočku Praha 80. Měl mi být doručen balíček. Kdybych neměla od odesilatele číslo zásilky, nedozvím se, kde je. Podle sledování zásilky balíček rovnou uložili na poště a doručit se jej vůbec nepokusili. Oznámení přišlo až po dvou dnech. Odkaz na žádost o opětovné doručení nefunguje. Volala jsem na infolinku, kde mi řekli, že šlo o překážku na straně pošty a že se s pobočkou můžu domluvit po telefonu (ze zdravotních důvodů nemůžu opustit byt a balíček si prostě vyzvednout). Ani na jednom z telefonních čísel pobočky Praha 80 to však ani jednou z 15 pokusů nezvedli! Přítel se tedy vydal na pobočku sám, vybaven číslem zásilky, mým občanským průkazem a plnou mocí (neověřenou, protože jsem nemohla opustit byt). Balíček mu nechtěli vydat. Volal mi, ale pracovnice na překážce se mnou odmítla mluvit. Udělala jsem maximum, co jsem ze svého domova udělat mohla. Nakonec se uvolili mi balík doručit "znovu", tedy vlastně poprvé. Což bych si s nimi mohla domluvit sama, kdyby zvedali telefon, a přítel by tak nemusel strávit mládí čekáním v dlouhé frontě na pobočce. A co se stalo v den plánovaného doručení? Jsem celý den doma, protože přece stejně nikam nemůžu odejít, a nakonec se stejně na stránce Sledování zásilky objeví "adresát nezastižen"! Jak se tohle může dít? Nikdo na mě nezvonil! Co má tedy člověk dělat, pokud sám nikam nemůže, pošta balíky nedoručuje a ani nezvedá telefon?! A jak tak čtu recenze na tuhle pobočku, tohle není ojedinělý případ.
Co se dá zlepšit: 1) Doručovat balíky, to znamená dostavit se na místo, zazvonit na příslušný zvonek a chvilku počkat, aby se zjistilo, jestli je adresát doma, nebo ne.
2) Zvedat na pobočkách telefon, protože ti, kdo se nemůžou osobně dostavit, nemají jinou možnost komunikace.
3) Pokud už ze stránky Sledování zásilky pošta umožňuje změnit doručení, požádat o opakované doručení a podobně, odkazy by měly fungovat.
4) Na infolince vám moc nepomůžou, dají vám číslo na pobočku, které si můžete zjistit i na internetu, ale stejně se na něj nedovoláte.
Doručování doporučených zásilek a balíků, zastupování při jednání s ČP
Co se dá zlepšit: 1) Doručovat balíky, to znamená dostavit se na místo, zazvonit na příslušný zvonek a chvilku počkat, aby se zjistilo, jestli je adresát doma, nebo ne.
2) Zvedat na pobočkách telefon, protože ti, kdo se nemůžou osobně dostavit, nemají jinou možnost komunikace.
3) Pokud už ze stránky Sledování zásilky pošta umožňuje změnit doručení, požádat o opakované doručení a podobně, odkazy by měly fungovat.
4) Na infolince vám moc nepomůžou, dají vám číslo na pobočku, které si můžete zjistit i na internetu, ale stejně se na něj nedovoláte.
|
Tweet |
Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman