Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Ve dnech 8., 9. a 10. března 2019 byla na e-shopu a v prodejně ve Všechromech akce NAROZENINOVÁ SLEVA 50 % NA VŠECHNO. Kód však v e-shopu nefungoval, tak jsem si seznam zboží z košíku vytiskla a šla jsem si nakoupit na pobočku ve Všechromech osobně. Bohužel za úplně stejnou cenu, jaká byla v košíku e-shopu. Na můj dotaz, kde je 50% sleva, mi prodavačka odpověděla, že se to vypočítává z cen původních. Divné ale je, že výrobky prodávají i během celého roku za "slevové" ceny. Není to takhle podvod?
Ludmila Fialová
Rády bych uplatnila slevu 50% na nákup zboží, které Mountfield běžně prodává po celý rok.
|
Tweet |
Každá prodejní akce je určitým marketingovým tahem a vždy si je třeba dávat pozor, i když se nemusí jednat přímo o klamavé obchodní praktiky. Těmi však mohou být falešné slevy, kdy prodejce cenu výrobku vlastně vůbec nesníží a slovo ‚sleva‘ použije jen k nalákání nepozorného spotřebitele k nákupu. Nebo dočasné navýšení ceny, aby pak mohla být snížena na původní hladinu a vydávání tohoto rozdílu za slevu.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Rozladění paní Fialové nás upřímně mrzí a rádi bychom uvedli na vysvětlenou následující řádky.
V průběhu celého roku, což je z obchodního hlediska poměrně dlouhé období, dochází k řadě úprav cen. Výše prodejní ceny je nastavována s ohledem na řadu faktorů. Ať už s přihlédnutím ke zvyklostem převažujících v příslušném odvětví a také konkurenčnímu postavení prodávajícího, jeho aktuální potřebě obratu a podpory prodeje určité komodity, průběhu prodejní sezony, zájmu zákazníků, tak kupní síle a celé řadě dalších faktorů. Naše společnost navíc vzhledem k jejímu dominantnímu postavení na trhu a prodejnímu obratu od svých dodavatelů příležitostně získává zboží za velmi výhodné ceny a o tuto výhodu samozřejmě cítí povinnost se v danou dobu podělit se svými zákazníky. V odvětví zahradní techniky a dlouhé řadě dalších, kde je nabídka hotovostních slev běžnou praxí, může nekonformní prodejce tím, že nehodlá pravidelně poskytovat slevy, bohužel rovněž i vážně ohrozit svůj podnik. Sleva je samozřejmě vypočítávána vždy z jednotné, tzv. základní katalogové ceny.
Zákonnou povinností každého prodejce je před uzavřením kupní smlouvy spotřebitele řádným způsobem seznámit s cenou výrobku nebo služby. Právě na jednoznačné transparentnosti těchto informací si naše společnost od počátku svého vzniku a po dlouhou řadu let svého úspěšného působení na trhu zakládá. Každému spotřebiteli dává možnost se před koupí výrobku ve všech pobočkách naší široké prodejní sítě důkladně seznámit s vlastnostmi výrobku nebo služby, platnou cenou, včetně jejího srovnání. Pro větší komfort zákazníkům jsou tyto kompletní informace zveřejněny rovněž prostřednictvím našich webových stránek www.mountfield.cz. Pravidelně využíváme dalších komunikačních kanálů a prostředků, mezi které se řadí informační e-maily, sezonní katalogy, letáky, billboardy a stálou informační linku, která je k dispozici 7 dní v týdnu. Pak už čistě závisí na spotřebitelově rozhodnutí, zda za daných podmínek kupní smlouvu v příslušném období uzavře či své rozhodnutí odloží. Dnešní informační technologie navíc poskytují obrovskou srovnávací možnost napříč celým trhem.
Je možné, že zákaznici pravděpodobně zmátlo srovnání cen v průběhu ledna a února, kdy probíhala ve všech našich prodejnách již tradiční akce výprodej na celý sortiment a slevy jsme vždy stanovovali z neměnné a stále stejné původní prodejní ceny. Je tak možné, že některé výrobky měly v akci výprodej a v akci narozeniny, na kterou je poukazováno, ceny podobné, ve výjimečných případech stejné. Toto je však potřeba řešit výrobek od výrobku konkrétně, na takto obecně uvedené upozornění bohužel není možné být více konkrétní.
Děkujeme za pochopení a věříme, že se tímto podařilo zbytečné nedorozumění vyjasnit.
Mountfield a.s.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
děkuji za Vaše vyjádření.
Z mé zkušenosti bohužel prodáváte zboží po celý rok za "slevové" ceny. Takže nějaké akce, které si v průběhu roku uděláte několikrát, vůbec neplatí.
Granule pro psy - StarVita pes gran. Dospělý malý 4kg - kupuji po celý rok stále za stejnou cenu, akce/neakce.
I když máte na webu i v prodejně u tohoto zboží "původní" cenu přeškrtnutou a prodejní cenu máte pod ní uvedenou. Tu samou, za kterou to prodáváte po celý rok.A to není pouze tento případ, za stejné ceny kupuji během roku jiné zboží a není to pouze zboží z Věrnostního programu.
Věrnostní program je koncipován jinak než běžný prodej, je určen pro stálé a registrované zákazníky, jimž jsou poskytovány výrazné výhody celoročně. Jeho podmínky jsou dostatečně srozumitelným způsobem uvedeny na našich webových stránkách. Naše společnost považuje předchozí vyjádření za informačně úplné a celou záležitost tímto za uzavřenou.
Vzhledem k výše uvedené komunikaci jsme nuceni stížnost uzavřít. Jestliže se spotřebitelka přes informace uvedené společností domnívá, že z její strany došlo k pochybení, může se obrátit na ČOI (viz naše úvodní vyjádření).