Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 28.2.2019 jsem navštívila prodejnu O2 v OC Chodov a prohlížela si mobilní telefony. Přistoupil ke mně zaměstnanec, později jsem se dozvěděla, že to byl vedoucí této provozovny. Ten mi nabídl tzv. VÝHODNÝ BALÍČEK, ve kterém bude telefon za 1Kč. Nabídka zněla lákavě a tak jsem zakoupila:
mobilní telefon HUAWEI Y6 Prime se slevou za 1Kč
powerbanku WG4000 za 369Kč
folii na sklo Glass HUAWEI Y6 za 449Kč
kryt Azzaro HUAWEI6 za 399Kč
set top box FSTB O2 TV za 1999Kč
Vybrané produkty jsem na místě zaplatila platební kartou. Poté mi byl předložen scanner k podpisu, aniž bych byla upozorněna, že se jedná o závaznou objednávku (smlouvu), kterou jsem nedostala ani k přečtení. Ještě ten samý den jsem měla při příchodu domů v mailu smlouvu, kterou jsem až nyní měla možnost si řádně vklidu přečíst. Zjistila jsem, že je pro mne velmi nevýhodná a že budu muset platit pro mne velmi vysoké měsíční poplatky, o kterých na pobočce nepadla ani zmínka. Přitom jsem se při návštěvě pobočky ptala, zda budu platit nějaké měsíční poplatky. Bylo mi sděleno, že nebudu platit NIC! Ve smlouvě však bylo uvedeno něco jiného.
Hned druhý den (1.3.2019) jsem opět navštívila tuto pobočku, že chci celou objednávku okamžitě zrušit, jelikož pro mně není výhodná a že jsem telefon ochotna zaplatit v plné výši. Byla jsem telefonicky spojena s operátorem patrně z centrály O2 (ani se nepředstavil) a bylo mi sděleno, že smlouva je závazná a mnou podepsaná, proto ji nemohu zrušit, jinak prý budu platit pokutu za předčasné ukončení. Na můj argument, že mi bylo sděleno, že nebudu platit nic navíc pán nereagoval. Navíc mně upozornil, ne li vyhrožoval, že v případě nezaplacení na mně bude poslána vymáhací služba.
2.3.2019jsem vrátila zakoupený set top box originál zabalený, peníze mi byly vráceny zpět na účet.
6.3.2019 jsem opět navštívila provozovnu s tím, že powerbanka nefunguje. Byla vyměněna za jinou.
7.3.2019 jsem opět šla reklamovat powerbanku že také nefunguje, načež jsme se dohodli, že si ji O2 vezme zpět a peníze mi byly vráceny na můj účet.
Smlouvu jsem vypověděla 2.3.2019 a bylo doručeno:
1- Výzva k zaplacení jistoty č.4191045515 na částku 1692Kč
2- Výzva k zaplacení jistoty č.4191045509 na částku 3196Kč
3- Výzva k zaplacení jistoty č.4191045513 na částku 2395Kč
splatnost všech těchto jistin je 16.3.2019
Vůbec netuším, k čemu tyto jistoty jsou (co znamenají), nicméně je raději zaplatím, jelikož obávám dalších nepříjemných problémů.
Dále jsem dostala fakturu č.5110225123, kde je položka
O2TVL 92Kč, O2Spolu3GB 265,50Kč
Zřejmě se jedná o položky Výhodného balíčku, já však nic takového neobjednala.
Na zrušení smluvy trvám! Nelíbí se mi nabídka v tom smyslu podání od operátorů O2, kteří sdělují zákazníkovi pouze výhody a pouze určité informace, které se týkají O2. Závazný podpis byl ze strany O2 vynucený a nedostala jsem k němu relevantní informace. Což je nejdůležitější, aby zákazník byl informovaný o VŠECH PLATBÁCH a musí mu být umožněno si celou smlouvu vklidu přečíst. Moje chyba byla, že jsem smlouvu podepsala, jelikož jsem nevěděla, že se jedná o smlouvu, myslela jsem, že stvrzuji podpisem nákup prostředků výše zmíněných (mob.tel., modem atd.)
Ještě jsem se nikdy nesetkala, ani za minulého režimu, že by některá organizace dala podepsat smlouvu bez jejího přečtení. Považuji toto za velmi nekorektní jednání. Vyčíslené pokuty sotva zvládnu zaplatit ze svého důchodu.
Požaduji okamžité storno celé smlouvy, bez uložení smluvních pokut, vzhledem k velmi nekorektnímu jednání ze strany O2.
Děkuji za kladné vyřízení mé žádosti a za ochotu DTestu pomáhat lidem.
|
Tweet |
Společnost má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež patří mezi zákonem o ochraně spotřebitele zakázané nekalé obchodní praktiky. Pokud zaměstnanec společnosti spotřebitelce před uzavřením smlouvy nesdělil všechny podstatné informace o službě, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena v omyl.
Pokud společnost zaslala spotřebitelce vyúčtování služeb, doporučujeme spotřebitelce, aby u společnosti uplatnila reklamaci. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitelka by tedy měla i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitelka požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
Pokud společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci).
Dobrý den,
rozhodně by situace neměla vypadat tak, jak popisujete. Vše jsem předal kolegům, kteří situaci znovu detailně projdou a se stanoviskem Vás budou kontaktovat na čísle s koncovkou 991 během nejbližších dní.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
Děkuji za Vaši pomoc při řešení mé stížnosti, kterou společnost O2 považuje za neoprávněnou. Jsem přesvědčena, že O2 účtuje zákazníkům služby, které nikdy neposkytla a velkým nedostatkem je, že neupozorňuje klienty před podepsáním smlouvy, jaké postihy je čekají v případném předčasném odstoupení od smlouvy.
Děkuji
S pozdravem
Yvonne Navrátilová
Dobrý den,
kolegové celou situaci prověřili a o vyřešení Vás informovali a zároveň Vám jej poslali mailem. Na tomto vyjádření trváme. Samozřejmě můžete podat nesouhlas s reklamací, přičemž vše kolegové prověří znovu.
Co se týče závazku samotného, tak služby poskytujeme jak v závazkové, tak i bezzávazkové variantě, přičemž v případě porušení závazku u závazkové variantě je účtována smluvní pokuta. Toto upravují Všeobecné podmínky, se kterými podpisem smlouvy souhlasíte. Zároveň by Vám, věřím, kolegové detailně popsali veškeré podmínky při ukončení závazku před jeho prodloužením, pokud by byl dotaz na toto vznesen.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.