Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 12.10.2019 jsem zakoupil chytré hodinky Galaxy Watch.
Při plavání (toto mohu doložit) došlo k tomu, že se hodinky začaly restartovat a poté již nešli zapnout.
První reklamace neuznána odůvodnění, že vlivem mechanického poškození barometru vnikla kapalina do hodinek a hodinky se tímto poškodili.
Tento otvor má průměr hrotu propisky - mechanické - fyzické poškození je dle mého názoru 0 možnost. Poškození tlakem - hodinky nevydrželi ve vodě, dle deklarované specifikace je pravděpodobnější situace.
Se zamítnutím reklamace nesouhlasil, jelikož se hodinky rozbili při mém prvním plavání, tak jsem podal reklamaci č.2 dle § 2161 - Jakost při převzetí. - servis zkopíroval vyjádření z reklamace č.1 a tuto reklamaci automaticky také zamítnul a nadále trvá na servisním stanovisku.
Samsung Galaxy Watch R5AK90LH1CZ
Vrácení peněz/ nové zboží/
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.