Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#31354Neuznaná 2. reklamace, neuznané odstoupení od smlouvy a vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2019, před 6 lety

Vojtěch Karas

Znění stížnosti

Dne 27.12.2018 jsem zakoupil a převzal Notebook Acer Swift 3 (SF314-54-34U2) v ceně Kč 13.990,- na pobočce Beroun. Faktura č. 1118580231. Do dnešního dne je NT více času v servisu než aby sloužil svému účelu. Již po 20 dnech po koupi se objevila závada-Displej NT při zapnutí zůstal černý, rozsvítila se pouze klávesnice. V servisu (od 15.1.2019 do 8.2.2019)se vyměnila základová deska, ale po 10 dnech se tato závada objevila opět.
Ztratil jsem důvěru ke značce Acer, servisu i k firmě CZC.cz. §2161, odst.2 Občanského zákoníku zní: Projeví-li se závada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Vzhledem k tomu, že se jedná o opakovanou vadu, pro kterou nemohu věc řádně užívat, odstupuji od smlouvy dle § 2169, odst. 2 Občanského zákoníku.
Žádám o vrácení peněz ve výši Kč 13.990,- na účet 166990454/0300.
Děkuji za vyřízení. Vojtěch Karas
--------------------------------------------------------------------------
Výše uvedený dopis jsem přiložil dne 18.02.2019 k záznamu o převzetí zboží k 2. reklamaci FRC19007480. Záznam byl proveden na pobočce Berouně. V tomto záznamu jsem se vyjádřil, že požaduji vrácení peněz. K výše uvedenému dopisu se CZC.cz nevyjádřil, což pokládám za neseriozní jednání. V servisu (od 18.2.2019 do 18.3.2019) se k 2. závadě vyjádřili tak, že se závada neprojevila. Toto vyjádření pokládám za lež, protože bych asi byl duševně nemocný, že bych posílal funkční přístroj k reklamaci. Notebook nutně potřebuji, bohužel jsem koupil zmetek.


Produkt

NB ACER Swift 3 (SF314-54-34U2) ser.č. NXGXJEC00283601EC66600


Požadované řešení

vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2019 16:09, před 6 lety

Občanský zákoník v ustanovení § 2169 odst. 2 stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně nebo opakovaně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Výše uvedené tedy platí pro vady, které byly řešeny opravou věci (např. výměnou jednotlivých dílů telefonu). Pokud byly reklamace vyřízeny výměnou za nový kus (celý telefon), pak nelze využít ustanovení o opakovaném výskytu vady dle § 2169 odst 2 občanského zákoníku. V takovém případě by měl spotřebitel namítat, že výměny za nový kus zjevně nevedou k nápravě, ani výměnami není možné vadu odstranit, a proto požadovat odstoupení od smlouvy dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.