Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#31356Nedoručení balíčku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 hodiny 6 minut

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2019, před 6 lety

Miroslav Krotil

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 12.3.19 jsem dostal SMS i E mail o doručení zásilky (balík do ruky DR 4128556194C). Hodně mě už zarazila doba doručení mezi 13 - 19 hod. To jako mám doma sedět 7 hodin a čekat jestli se podaří balík doručit? To mi přijde dost scestné. Také se mi už dříve stalo, že v ohlášenou dobu nikdo nepřijel a balík mi byl doručen až druhý den. V tomto případě mi ve 14:19 hod volal zřejmě řidič, že má pro mne balík a zda jsem doma. Na to jsem mu odpověděl, že jedu tramvají z práce a zda stojí před domem. Řekl, že ano. Požádal jsem jej ať zazvoní na manželku, že je doma. Na to mi odpověděl jo, dobře. Po příchodu domů jsem se ptal manželky, zda někdo nezvonil. Říkala, že ne a že byla doma. Ihned jsem se pokoušel telefonicky kontaktovat řidiče na čísle, ze kterého mi bylo voláno, ale nikdo to nebral. Ve 3:39 hod jsem dostal SMS, že se nepodařilo zásilku doručit a že je uložená na poště. Proto jsem si musel vystát na poště nepříjemnou frontu. Byl jsem touto službou dost zklamán a příště použiji asi jiného doručovatele, protože se závady v doručování stále opakují. V roce 2018 na podzim jsem si objednal zboží a 2x mi poslali email, proč jsem si zásilku nevyzvedl, že se jim vrátila zpět. Ve schránce nebylo žádné upozornění na nedoručení zásilky.
Miroslav Krotil


Požadované řešení

projednat a informovat mne


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2019 16:01, před 6 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.