Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pátek 8.3.2019 jsme zakoupili jako dárek pro syna výrobek Hoverboard Offroad GRAFFITI, prodejce allhere.cz (Findemia Group, s.r.o.), číslo objednávky: 125915563, fakturu mám k dispozici. Po několika minutách užívání začal výrobek (15kg!) vibrovat a záhy se nekontrolovaně roztočil. Rotování bylo tak silné, že nebylo možné hoverboard nikterak zastavit. Působilo to jako elektrický zkrat. Všichni přítomní jsme okamžitě utekli od silně rotujícího výrobku, s malým dítětem dokonce ven z místnosti. Silnou nekontrolovanu rotací špinil výrobek koberec a byla oprávněná obava, že začne rozbíjet nábytek, příp. se rozletí na části. V několika vteřinách poškodil kromě koberce magnetickou tabuli. Brzy se skutečně výrobek ve své půlce rozpadl, části skončily několik metrů od sebe. V místě rozpadu zůstaly trčet zpřetrhané dráty. U situace jsme byli jako matka, otec, 7 letá dcera a 1,5 roku staré dítě. Vše, co bylo možné, otec nafotil. Jde o zdraví nebezpečný výrobek a žádáme tímto o kontrolu jak výrobku, tak prodejce. Prodejce odmítá výrobek osobně převzít, výrobek tak máme k dispozici ke kontrole ČOI.
Ve spolupráci s ČOI a dalšími odpovědnými orgány zabránit , aby se takové nebezpečné věci prodávaly na území ČR!
|
Tweet |
Dozorovým orgánem, který má kontrolovat, zda nejsou na trh uváděny nebezpečné výrobky je v České republice Česká obchodní inspekce (ČOI). Ta provádí šetření jak z vlastní iniciativy, tak na základě podnětů osob. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Pokud je zboží vadné, je vhodné uplatnit reklamaci. Pokud je zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Zákon stanoví prodávajícímu povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, u složitých případů do 3 pracovních dnů, přičemž reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 kalendářních dní. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když vás prodávající o tom vyrozumí. Vyprší-li zákonná či smluvená lhůta, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.