Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.Zakoupil jsem Sencor SLE 40F14TCS. Při vytahovani jsem slyšel "skřipani skla".Po vytaženi jsem zjistil že je folie vytlačena nad levý rameček a okraje jsou popraskané. Po zanuti se v leve časti obj.roztekly obraz.TV jsem tedy odeslal na reklamaci a nafotil jsem par fotek.Přepravu zajištovala firma DPD.Po třech týdnech mi došla TV zpatky bez žadného vyjadřeni. TV nejde a prachy taky asi neuvidim
Sencor SLE 40F14TCS
Měly poslat novou TV nebo penize
|
Tweet |
Zvolil-li spotřebitel některý z prodávajícím nabízených způsobů dopravy zboží, nese nebezpečí škody na zboží během přepravy prodávající. Bylo-li zboží během přepravy poškozeno, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci u prodávajícího a žádat nápravu.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
V případě, že je uplatněna reklamace, je prodejce povinný vystavit reklamační protokol a v případě zamítnutí dodat kupujícímu i řádné odůvodnění zamítnutí dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.