Společnost


Viacheslav Nitsenko

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31366Zničený HDD během opravy a vyčištění notebooku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2019, před 6 lety

Oleksii Petrenko

Znění stížnosti

Dne 03.01.2019 jsem dělal diplomní práce na počítači a náhodou na něm se zlomili panty z pravé strany. Téhož dne 03.01.2019 jsem uzavřel smlouvu v servisu NTCOM (nebo Technok...) na opravu počítače značky MSI GS73 VR 6RF-048CZ Stealth Pro (dále jen "počítač") s nahlášenou poruchou „zlomené panty“ na adrese Americká 293/12, 120 00 PRAHA 2-Vinohrady. Počítač jsem si vyzvednul dne 12.01.2019. Při převzetí a následujícím vepnutí počítače ve škole jsem zjistil, že HDD, kde mám diplomní práce a další důležité info, je úplně nefunkční: cvaká a nespustí se, není viditelný v BIOSu. O poruše nebylo zmíněno ani slovo, jediné, co mi řekli mailem, že kvůli něčemu je pomalý, což je charakterní vůbec pro všechny HDD, proto jsem nepřidal úvahy. Tohle oceňují jako snahu skryt vinu a následně říct, že tohle je moje vina. A unesený domů adapter od počítače jedním z opravářů je vůbec bezprecedentní a nenormální, předpokládám, že adapter byl unesený ne náhodou, ale úmyslně, protože počitač bez adapteru nefunguje, takže nemohl jsem na místě zjístit praceschopnost. Také na něm a na počítači je charakterní nálepka, ukazující, že věc je předmětem smlouvy, takže nemá co dělat někde jinde, než v servisu. Za druhé bylo provedeno čištění počítače od prachu a vyměna pasty, o čem mě ani neuvědomili, tohle je proti pravidlům „přijetí přístroje“ v jejích servisu. Diagnostika nebyla provedená, ale nějakym způsobem přišli k zavěru, že počítač potřebuje vyčištění, a že HDD je pomaly kvuli nějaké hybě. To je otazka.
12.01.2019 jsem pokusil telefonický řešit problém, ale podnikatel Viacheslav Nitsenko říkal, že (jistě) o tom nic neví a jejích opraváře jsou profesionálové a pečlivě vztahují k technice
(divně: dle rejstříku nemá zaměstnanci, když mi říkal, že remont dělal někdo z opravařu, ale peníze za remont zaúčtovaný na jeho bankovní učet)
Napsál jsem a poslal tříkrát Žadost o náhradu škody na převzate věci
Staném na 14.03.2019 je zahajena ADR s podnikatelem


Produkt

Oprava notebooku MSI GS73 VR 6RF Stealth Pro s nahlášenou poruchou „zlomené panty“.


Požadované řešení

Náhrada škody ve výši:
zničený v době remontu hardisk — 2271kč,
záchrana dat ze zničeného harddisku — 15730kč,
vracení peněz za nekvalitní opravu — 1800kč.
Celkem požadují k úhradě škody — 19801 kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2019 08:53, před 6 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k opravě notebooku). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.

Podnikatel je povinen uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu podnikatel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2019 11:04, před 6 lety

Spotřebitel nám zaslal informaci, že by rád doplnil ke stížnosti přílohy. Stížnost proto přeřazujeme na něj.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.3.2019 15:26, před 6 lety


Oleksii Petrenko

Dobrý den

Zasílám odpověď na mou žádost o náhradu škody, kterou jsem zasílal třikrát v lednu. Tímto dopisem konečně po 1,5 měsíců jsem dostál oficiální odpověď a pozice podnikatele. Jedna se o nepřiznání způsobené škody.

V příloze dokládám skan dopisu.

Jinak chci také Vás upozornit na některé detaily spojené s obsahem v čtvrtém odstavci dopisu (Klient převzal počátkem roku…), které nemají nic společného se skutečností. Už první věta tohoto odstavce obsahuje v sobě nepravdivou informace spojenou s předmětem servisů.

Dle dopisů — „…předmětem servisu byla oprava pantů, oprava zakrytování notebooku a jeho vyčištění“

Dle předávacího protokolu přijeti na opravu 19-4910 od 3 ledna 2019 — zlomené panty.

Takže to nebylo v souladu s mou objednávkou, protože neobjednával jsem opravu krytu a vyčištění. Vice toho, ohledně odst. 2 v pravidlech v předávacím protokolu, teze "a to vše v souladu s Vaší objednávkou" nemá význam. Mezitím jsem shodný s touto skutečností, že možná ještě byla potřeba v opravě krytu, ale o tom jsem byl informován jenom při převzetí počítače do svých rukou 12.01.2019. Stejně jako o vyčištění počítače od prachu a výměně pasty, což samozřejmě konfliktuje s „pravidly přijeti přístroje“, protože vyčištění a výměna pasty je jenom údržba, nikoliv oprava (viz odst. 2 v předávacím protokolu přijeti na opravu 19-4910 od 3 ledna 2019 a záručního listu a předávacího protokolu 19-4910 od 12 ledna 2019), to znamená, že museli dostat můj souhlas na provedení této operace. A je zřejmě, že ho (souhlas) neměli. Tohle muže potvrdit I mojí kámoška, která byla se mnou v servisu v teto době.

Dále se jedná o harddisku. Nevím, jakou technologie remontu využili: úplně rozebrali počítač, nebo ne (na tom hodně zaleží manipulace s diskem). Ale je pravda, že panty nemají nic společného s harddiskem, je to samozřejmost a kladou na to velký důraz v dopisu. Dokládám odkaz na MSI forum, kde se jedná o stejné poruše — zlomené panty. Kluk jenom ukazuje, jak to opravil doma.

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=299477.0

Mezitím ani slovo není o vyčištěni a výměně pasty (!). A to si myslím je velmi důležité. Můj notebook má ten nedostatek, že základní deska je obracena hlavou dolu. To znamená, že aby mohli vyměnit pastu a vyčistit kuléry — je nutné provést manipulace s harddiskem, stejně jako je nutné odpojit všechno, co bude vadit, od základní desky, jinak by to nešlo:

https://www.laptopmain.com/msi-gs73vr-disassembly/

A není to vyjimka, tady dokladam stejný model s menší uhlopřičkou:

https://www.ifixit.com/Device/MSI_GS63VR_7RF_Stealth_Pro

https://www.ifixit.com/Guide/MSI+GS63VR+7RF+Stealth+Pro+RAM+Replacement/100977

V tomto smyslu dělám závěr, že jakákoliv manipulace s harddiskem je z principu věci nutná, a v průběhu těch manipulaci harddisk nejspíš i byl poškozen.

Dále se jedna o diagnostice, která nebyla provedená! Tomu nerozumím, protože diagnostika aspoň stanoví orientační dobu remontu, orientační cenu a další poruchy, jestli vůbec jsou. Tomu nerozumím, ale věřím, že nebyla provedena, protože například nevěděl jsem kolik to bude stát ani orientačně a nevěděl jsem orientační datum vyzvednuti, když při převzetí na remont podnikatel říkal o 2-5 dnů… Ale jestli diagnostika nebyla provedená, jak v servisu přišli k zavěru, že je potřebné vyčištění a výměna pasty? Počítač není horký při práci a neřikal jsem, že to potřebují… Jak podnikatel a jeho opravaře zjistili, že harddisk pomalu funguje (chci upozornit ještě jednou, že o jeho nefunkčnosti vůbec nešlo)? OS mám nainstalovanou na rychlý SSD disk, a do systemu by se nedálo vejit, protože mám heslo.

Ohledně detailů, které jsem zaznačil, konstatují, že podnikatel nepočítáte s jeho klienty, nepovažuje za nutné je informovat, a vztahujete k cizí věci a její součástí pohrdavě, i když nese odpovědnost za převzatou věc (sem zahrnují i jeho (podnikatele) neprofesionální řízení kolektivem, v důsledku čeho adapter AC/DC od počítače se nacházel v bytě jednoho z opravářů, tj. mimo opravnu a neměl jsem možnost na místě zjistit práceschopnost). Vše výše zaznačené jenom ukazuje na to, že podnikatel se podrobně mou žádosti asi nezabýval ani osobně, ani se svými opraváří, kteří můj počítač opravovali; ale naopak, že má jednu konkrétní pozice, od které pravděpodobně neodstoupí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 17:22, před 6 lety

Stížnost opět přeřazujeme na podnikatele, aby měl možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2019 22:29, před 6 lety

Tímto zdvořile žádáme podnikatele, aby se k případu vyjádřil. Pokud tak podnikatel neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2019 05:42, před 6 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.