Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#31411Nekorektní splečnost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2019, před 6 lety

Marie Lytková

Znění stížnosti

chtěla jsem koupit 2 vstupenky na koncert Alexandrovci v Ostravě na 26.5.2019. zadala jsem poptávku a ukázala se mi tato společnost Viagogo. Vstupenky byly za cca 1579 a 1729 Kč. Vybrala jsem si ty dražší, abychom měli co nejlepší místa. Když jsem všechny potřebné údaje zadala a chtěla zaplatit (debetní kartou) konečná cena byla 4303 Kč (údajně manipulační poplatky). Bohužel mě to nedošlo, že se asi nejedná o korektní společnost a sumu jsem zaplatila.
Když přišel zpětný email, s potvrzením, nebyly tam uvedeny konkrétní místa k sezení. Je fakt, že v nabídce jsem vybírala jen sekci a čísla sedadel tam nebyla k dispozici (také mě to mělo upozornit, že to asi nebude správná volba společnosti)
Když jsem jim chtěla napsat, na email to nešlo, tak jsem se proklikala na Středisko pomoci, ale tam už nebyl český jazyk k dispozici. Napsala jsem s pomocí dcery žádost o vrácení vstupenek v angličtině, ale odpověď žádná nepřišla. Toto mi napsali, když jsem objednala vstupenky:
Milý uživateli Marie,

Gratulujeme vám. Gratulujeme vám, jste na cestě na Alexandrovci (Ostravar Aréna (ČEZ Aréna))!

Kdy dostanu své vstupenky?

Vaše e-vstupenky budou k dispozici ke stažení v týdnu před začátkem akce. Jakmile bude možné vstupenky stáhnout, budeme Vás informovat. Stav Vaší objednávky můžete kdykoliv sledovat pomocí funkce Můj účet nebo aplikace Vstupenky viagogo.
Jsem si vědoma, že to byla moje chyba, využívat takovéto stránky, je to velké poučení, ale mám obavy, zda vůbec mi vstupenky zašlou.


Produkt

vstupenky na koncert Alexandrovci v Ostravě 26.5.2019


Požadované řešení

Moc vám prosím, zda to jde prověřit, co je to za firmu.
Jelikož jsem vaše dlouhodobá odběratelka časopisu dTestu, věřím, že mi poradíte.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2019 09:06, před 6 lety

Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).

Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.

Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.

Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2019 10:09, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.