Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes, 17. 3. 2019 jsem potřebovala jet na lékařské ošetření do Domažlic. jelikož v naší zastávce Dolní Kamenice vlak na Domažlice v 9 hod. nestaví ani na znamení, jsme nuceni použít vlak v 8,56 hod.z Dolní Kamenice do Holýšova - příjezd 8,59 a tam přestoupit na vlak s odjezdem v 9,00 hod. do Domažlic. Když takto jedu, tak většinou se přestup za 1 min. stihne, někdy s pomocí průvodčích. Dnes ovšem vlak na Domažlice z Holýšova vyjížděl, když tam vlak od Domažlic vjížděl. Někdy se také stane, že se tyto vlaky křižují ve Staňkově, vlak od Holýšova D. Kamenici projede bez zastavení. Bylo by nutné, aby tento vlak při tomto křižování v Dolní Kamenici zastavil, když na nástupišti jsou cestující. Dnes jsem musela použít taxi, o nákladech na toto cestování se ani nezmiňuji!!! Ještě bych chtěla pochválit všechny průvodčí na trati Plzeň - Domažlice. jsou slušní, ochotní, pomáhají cestujícím jak jen jde. Děkuji za odpověď emailem. S přáním hezkého dne ing. Marie Kaasová.
Zastavení vlaků při opačném křižování
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.