Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kopie dopisu z 11.2.2019 poslaného jako e-mail v 16,38 hod.
Dobrý den paní Ř.,
obracíme se na Vás, jako našeho finančního poradce u České spořitelny.
Jak víte, jsme klienty České spořitelny řadu let a nikdy jsme neměli žádné vážnější potíže.
Chceme Vaším prostřednictvím podat stížnost a zároveň žádost o náhradu škody.
Dne 24.8.2016 jsme v prodejně OK v Jindřichově Hradci zakoupili kombinovanou chladničku, na kterou nám pracovníci prodejny sjednali půjčku od společnosti ESSOX. Po následném prostudování smlouvy a zjištění její nevýhodnosti jsme se rozhodli, že se poradíme u České spořitelny, jak tuto situaci řešit.
Dne 26.8.2016 jsme na pobočce v Jindřichově Hradci jednali s panem P.
Jednání bylo pozitivní, pan P. nám zajistil částku 14000,00Kč na splacení chladničky s tím, že jí od té doby budeme splácet ČS. Tuto částku jsme hned z pobočky zaslali na s.r.o. ESSOX.
Pan P. si ponechal originál Smlouvy o úvěru číslo SU4000731063 s tím, že zabezpečí, aby tato smlouva byla společností ESSOX zrušena.
Odešli jsme spokojeni a považovali naše závazky vůči ESSOXu za uzavřené.
Byli jsme proto nemile překvapeni, když nám od ESSOXu přišlo Oznámení z 25.1.2019, že jsme neuhradili splátku č. 29 ve výši 669,00 Kč včetně smluvní pokuty. Ihned jsme telefonicky kontaktovali Zákaznické odd. ESSOXu a chtěli jsme vysvětlení.
Bylo nám sděleno, že naše Smlouva SU4000731063 je stále v platnosti a že jsme povinni plnit závazky z toho vyplývající.
Využili jsme nabídky na předčasné ukončení a dne 6.2.2019 jsme elektronicky odeslali Žádost o ukončení smlouvy. Dne 7.2.2019 jsme dostali elektronické vyrozumění, že naše žádost byla přijata k vyřízení.
Dne 11.2.2019 jsme dostali Doporučeným dopisem Informaci, že Smlouvu lze ukončit za předpokladu, že uhradíme zbývající částku ve výši 7732,00Kč.
Uvedenou částku jsme společnosti ESSOX uhradili z našeho účtu u ČS a.s. prostřednictvím aplikace George dne 11.2.2019.
Přiloženou dohodu jsme podepsali a 12.2.2019 doporučeně posíláme na ESSOX s.r.o.
Vzhledem k tomu, že výše uvedená částka je pro nás starobní důchodce dost podstatná,
PODÁVÁME STÍŽNOST na nesplnění slibu a závazku, který nám Váš pracovník verbálně slíbil.
Zároveň podáváme ŽÁDOST O NÁHRADU ŠKODY, tj. částku 7732,00 Kč, která nám byla způsobena nedodržením úmluvy ze strany Vašeho pracovníka.
Chceme i nadále zůstat Vašimi klienty a proto jsme přesvědčeni, že najdete způsob, jak výše uvedenou záležitost řešit.
V příloze zasíláme kopie veškeré dostupné korespondence a dokumentace a věříme, že Vám bude nápomocna při rozhodování.
S pozdravem
Věra a Vladimír Flegrovi
Odpověď:
13.2.2019 11,34 hod.
Vážený pane F.,
děkuji Vám za důvěru, se kterou jste se obrátil na Českou spořitelnu, a.s.
Dne 11. 2. jsem přijala Vaši reklamaci, která se týká nejasností s Vaším úvěrem u společnosti ESSOX. Velice mě mrzí, že jste nucen tuto situaci řešit. Vše jsem pro Vás prověřila a dovolte mi sdělit následující vyjádření.
Z úvěrového účtu Peníze na klik, který Vám byl založen ve výši
5.000 Kč, byla dne 26. 8. 2016 vyčerpána částka 4.000 Kč na Váš osobní účet číslo x. Dle doložených potvrzeních o platbě byly částky 10.000 Kč a 4.000 Kč uhrazeny na účet číslo xy s datem 26. 8. 2016.
K jednání na pobočce se s ohledem na dlouhou dobu, která od jednání uplynula a také proto, že jsem jednání nebyla přítomná, nemohu vyjádřit. Z dostupných informací jsem však neshledala žádné pochybení na straně České spořitelny, a.s.
Z dostupných informací také není zřejmé, zda jste měl od společnosti ESSOX přesně vyčíslenou částku k doplacení. A jestli tedy poslaná částka k doplacení byla postačující.
Vážený pane F., je mi velice líto, že Vám nemohu více pomoci. Dovolte mi doporučit Vám, obrátit se na společnost ESSOX, doložit potvrzení o zaslaných platbách a zároveň žádat prošetření situace, zda byly prostředky Vámi zaslané, použity na doplacení úvěru na straně společnosti ESSOX.
Současně si Vás dovoluji informovat, v souladu s novelou zákona o ochraně spotřebitele, o možnosti obrátit se na Finančního arbitra v případech, kdy Vaší stížnosti nebylo zcela vyhověno. Finanční arbitr je zákonem zřízený státní orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na finančním trhu. Bližší informace najdete na www.finarbitr.cz. K dispozici je Vám také Ombudsman Finanční skupiny České spořitelny.
S pozdravem
K.H.
Péče o klienty
Česká spořitelna
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pozn. V případě, že se rozhodnete reagovat na tento e-mail, ponechejte, prosím, veškerou dřívější komunikaci
Vážená paní H.,
dne 13.2.2019 v 11,34 hodin jsme e-mailem dostali Vaše vyjádření k reklamaci.
Vzhledem k tomu, že jsme čekali až nám společnost ESSOX pošle potvrzení o ukončení Úvěrové smlouvy, odpovídáme až nyní.
Přikládáme kopii Faktury o závěrečném vyúčtování, kopii průvodního dopisu k této faktuře a kopii Potvrzení o doplacení úvěrové smlouvy ve společnosti ESSOX.
Vaše vyjádření ze 13.2.2019 považujeme za nedostačující a formální.
Nevíme, z jakých pramenů jste čerpala a jak jste si co ověřovala, proto Vám v příloze posíláme dopis, na jehož základě naše reklamace vznikla.
Zdůrazňujeme, že jsme podali:
• Stížnost na porušení slibu pracovníka České spořitelny
• Žádost o náhradu škody, která nám tímto nedodržením slibu vznikla.
Ve Vašem vyjádření jsme k těmto požadavkům nenašli ani slovo. Snad jen Vaše „úsměvné“ vyjádření, že se k jednání na pobočce nemůžete vyjádřit z důvodů, že od jednání na pobočce uplynula dlouhá doba a že jste nebyla přítomna. To nám připadá jako trochu laciné vysvětlení.
Chybí nám i vyjádření, kde se nyní nachází originál naší Smlouvy o úvěru se společností ESSOX, kterou si Váš pracovník ponechal.
Očekáváme, že přehodnotíte Váš postoj, naší stížnost posoudíte jako oprávněnou a náš požadavek na náhradu škody ve výši 7732,00 Kč (za předčasné ukončení Smlouvy o úvěru) plus 669,00 Kč (za nesplacenou splátku včetně pokuty) budete plně akceptovat.
Děkujeme za informaci, že je možné obrátit se na Finančního arbitra.
S pozdravem
Věra a Vladimír Flegrovi
Stalo se, že pochybením pracovníka České spořitelny jsme jednu půjčku platili dvakrát. Vše je podrobně popsáno v přiložené korespondenci.
Vrácení nám všech neoprávněně vynaložených finančních prostředků včetně úroků.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj (původní úvěr měl být celý splacen), mohlo by se jednat o klamavé konání, které patří mezi zákonem o ochraně spotřebitele zakázané nekalé obchodní praktiky. Pokud společnost porušila zákaz užívání nekalých obchodních praktik a způsobila tak spotřebitelovi škodu, má spotřebitel možnost žádat náhradu této škody.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s postupem společnosti a zároveň již využil možnosti reklamovat poskytované služby přímo u společnosti, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi spotřebitelem a společností při nabízení, poskytování nebo zprostředkování úvěru. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html. Řízení před finančním arbitrem není zpoplatněno.
Česká spořitelna, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
Řešení stížností klientů České spořitelny podléhá bankovnímu tajemství a Česká spořitelna má k vyřizování stížností pro naše klienty k dispozici řadu kanálů a také institut Ombudsmana, kam se mohou obrátit všichni klienti, kteří s prvotním řešením v bance nejsou spokojeni.
Klienti nás se svojí stížností mohou kontaktovat:
emailem na: csas@csas.cz
telefonické lince: 800 207 207
osobně na kterékoli pobočce
v internetovém bankovnictví
Pokud s řešením nejsou spokojeni, mohou kontaktovat tým Ombudsmana:
emailem: ombudsman@csas.cz
písemně: Tým Ombudsmana FSČS, Olbrachtova 1629/62, 140 00 Praha
telefonicky: 956 717 718 (Po-Pá, 8,30-17,00)
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.