Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 16.11.2017 jsem zakoupil mobilní telefon Samsung Galaxy S8 v prodejně Alza v ÚnL, asi za rok a měsíc začaly problémy, telefon se během hodiny vybil i o 70%, skoro nefungovala čtečka duhovky a další problémy. Telefon jsem reklamoval přímo přes výrobce a premiovou službu MojeGalaxy, telefon si vyzvedli a telefon byl reklamován v servisu Britex. Telefon měl prasklá záda, takže jako první mimozáruční oprava, kterou jsem uhradil. Dále byla reklamace uznána a vyměněna baterie, elektromechanický modul USB, audio jack, anténa a kamera. Telefon se mi vrátil a problémy stále s baterií a čtečkou duhovky a další chyby. Telefon byl odvezen znovu na reklamaci, reklamace byla uznána a vyměněna kamera a závada baterie se neprojevila. Po této druhé uznané reklamaci mi byl telefon dovezen a stále se stejnými problémy, s tím, že přestalo fungovat rychlé nabíjení a telefon spamoval chybové hlášky, telefon jsem natočil, video poskytl výrobci i servisu v emailu. Po druhé reklamaci samovolně prasklo přední sklo dole v rohu na místě, kde byl poničený rámeček a záda, domnívám se, že to je chybou servisu. Při třetí reklamaci jsem platil dopravu 299kč, telefon servis převzal, telefon rozebral a vyčistil, v servisním listě: "zjištěna vada sluchátek a prachu na kameře" a reklamaci zamítl. (Jen doplním, že jsem dostal také 2x sluchátka, která se 2x rozbila). Pokud vím, tak při zamítnutí reklamace musí být produkt v původním stavu a ne, že servis telefon opraví a reklamaci zamítne. Toto jednání jsem konzultoval s prodejcem, dnes mi odpověděl, že to mám řešit já se servisem. Nahlášeno na VOC Samsung a České obchodní inspekci. Jak mohu věc dále řešit? Paní na prodejně se na telefon podívala, vyzkoušela čtečku a sama mi řekla, že prostě nefunguje i přes to, že servis kameru vyčistil a reklamaci zamítl. Mám právo na odstoupení od smlouvy, když se servis dopouští protiprávního jednání paragrafu 39 občanského zákoníku? Děkuji, Šturm
Samsung Galaxy S8 - SM-G950FZBAETL S/N RF8JA32ZX3X
Pokud to bude možné, nechci ztrácet čas se soudy a tak to prvotně řeším jak se jen dá, požaduji odstoupení od smlouvy, tudíž vrácení peněz.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající a to i v případě, pokud je pro vyřizování reklamace určena třetí osoba. Je tedy nutné se obrátit přímo na obchodníka, u kterého bylo zboží zakoupeno, nikoliv na třetí osobu (servis).
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal. Pokud reklamaci prodejce neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.