Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednala jsem na web.portálu zboží:Jasmin Noir Bvlgari 100ml 799kč + 100kč doprava DPD, e-shop doručil zboží 16.3.2019, ale po rozbalení zásilky jsem objevila napodobeninu originálu plněnou do lahviček - rozlévaný "parfém", psala jsem na uvedený email, že zboží neodpovídá objednávce a chci vrátit peníze, to ale p. Horvátová Lucie jménem firmy odmítla s tím, že v podmínkách má spol.uvedeno, že rozbalené zásilky nelze vrátit podle směrnice EU.
k dodávce nebyl přiložen žádný doklad o doručení, zaplacení, kurýr chtěl podpis o převzetí otiskem ruky.
žádám vrácení zaplacené částky.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Jestliže daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala.
Směrnice 2011/83/EU, na kterou daná společnost v obchodních podmínkách odkazuje, sice stanovuje v ustanovení článku 16 výjimky z práva odstoupit od smluv uzavřených distančním způsobem, jedním z důvodů je i nemožnost odstoupit, pokud jde o „dodání zboží v uzavřeném obalu, které není možné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a které spotřebitel z tohoto obalu vyňal“, nicméně parfém pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Takovéto ustanovení v obchodních podmínkách společnosti by tedy bylo nepřiměřené a dle ustanovení § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, by se k němu nepřihlíželo.
Druhým důvodem pro odstoupení je zaslání padělku parfému.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Byl-li však zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitelka s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.