Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#31437Neuznaná reklamace, proveden servisní zásah

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2019, před 6 lety

Tereza Vojtíšková

Znění stížnosti

Dobrý den,

9/12/2016 jsem v Okay zakoupila Samsung Smart TV UE32K5602. Bohužel jsem ji poměrně často nemohla používat, protože se na ní něustále něco kazilo.

Poprvé (cca po 7 měs.) šlo o vadu displeje, zobrazoval
přes displej zelený pruh - UZNÁNO,opraveno.

Podruhé to byl zpomalený, zasekávající se systém a TV navíc přestala ladit kanály - UZNÁNO,opraveno.

Potřetí jsem reklamovala znovu zpomalený, zasekaný systém, kdy TV podle všeho nezvládala zpracovávat pokyny a občas prostě zamrzla a vypla se -opět UZNÁNO,opraveno.

Poslední reklamaci jsem podávala ke
konci záruky (vč.prodloužení za dobu v servise) dne 22/1/2019 - znovu zpomalený, sekající se systém, TV nezvládala a občas se vypla. Po pracovníkovi jsem chtěla, aby uvedl, že žádám o vrácení peněz. Na to mi řekl, že to napíše "standardně" a že to z toho bude "jasné".. Jako požadovaný způsob řešení uvedl "oprava".
Vyjádření po cca 3týdnech - vada se neprojevila. Po mém nesouhlasu s reklamací zaslal pracovník TV do jiného servisu, prý kvůli objektivnosti posouzení.

14/3/2019 jsem byla v s přítelem v prodejně znovu - vada se dle vyjádrení druhého servisu opět neprojevila, ovšem provedli celkový reset zarízení a zauktualizovali firmware. To mi ale nepřijde oprávněné. Pokud tvrdí, že reklamaci neuznávají, neměli by na TV provádět zásahy.
Když jsme se ptali, proč to tedy dělali, sdělili nám, že to "dělat nemuseli", ale udělali to "navíc, pro dobré vztahy". A že se prý máme obrátit na ten servis, pokud to chceme řešit.
Žádali jsme o odstoupení od smlouvy, s čímž jsme nepochodili. Máme si to prý řešit už sami. Přístup pracovníků nás velmi zklamal.

TV jsme převzít odmítli, zůstala dále v prodejně, jelikož s vyjádřením a s výsledkem reklamace nesouhlasíme. Tím nám ovšem po 30 dnech prý začne nabíhat skladné.


Produkt

Samsung Smart TV UE32K5602 80cm


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2019 13:04, před 6 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

Odstoupit od smlouvy je tedy možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Pokud prodejce vadu bez vědomí a souhlasu spotřebitele odstranil, může spotřebitel trvat na tom, že reklamaci fakticky uznal a je tedy povinen uznat ji i formálně.

Pokud tedy došlo v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě bez souhlasu spotřebitele, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis. Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2019 07:34, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.