Společnost


Interní výběrové řízení s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31439Stížnost na spol. IVR s.r.o. a jednatele D. H.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2019, před 6 lety

Jasněna Matoušková

Znění stížnosti

Tato společnost po telefonu kontaktuje staré osoby a pouhým rozhovorem s nimi je zavazuje k uzavření smlouvy, aniž by to 80-tiletý člověk tušil. Po termínu s možností se odvolat ,zašlou smlouvu a poté opakovaně vyzývají k zaplacení pokuty. Z jejich pohledu za odstoupení od smlouvy, tak jako tomu bylo u mé matky. Razantně jsme se ohradili a osobně mluvili s panem D. H. Pokládali jsme věc za vyřešenou. Bohužel po 9 měsících už opět byla matka telefonicky kontaktována s návodem jak a kam má částku 5000 Kč odeslat poštovní složenkou.
Je to přesný rukopis energetických šmejdů, kdy se staří lidé v těchto nových praktikách neorientují a přivádí jim to poté psychická taumata a starosti.
Bohužel to není jediná zkušenost v oblasti energií, které naši maminku postihly a stály ji v závěrečném součtu 30 000 Kč za kompenzační poplatky a pokuty, než jsme zjistili, že byla takto obelhána.
Ptáme se, jak je možné, že česká legislativa tuto skupinu nehájí, ale podporuje praktiky těchto podvodníků - šmejdů, kterým jde jen o rychlé peníze bez ohledu na důsledky, které to postiženým přináší. Jak je možné , že náš právní systém umožňuje uzavřít smlouvu po telefonu bez stvrzení smlouvy vlastnoručním podpisem???Postrádám zde zdravý rozum.


Produkt

nabídká výběru energet. dodavatele


Požadované řešení

Prozkoumat činnost této společnosti, na kterou je dle internetových zdrojů stížností více.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2019 21:44, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede hovor takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebitelce, aby takové jednání společnosti nahlásila na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebitelce překvapivé a pro ni neúčinné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti či distančním způsobem (po telefonu), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučen nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavřela-li spotřebitelka smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Takto lze ukončit smlouvy uzavřené při podomním prodeji a takzvaně na dálku, tedy prostřednictvím pošty a internetu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2019 07:11, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.