Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den přeji.
Na alze jsem zakoupil tašku/batoh WENGER Mandria 15.6", číslo produktu 602833, kód produktu WG656 (IT TRADE), GT036n75 (alza). Po Nějaké době (do 6 měsíců) se mi poprvé vytrhlo (ne úplně) poutko držící očko na připnutí popruhů. Tato reklamace byla uznána, výrobek byl vyměněn za nový. Závada se bohužel znovu projevila (po 6 měsících od výměny), tentokrát se poutko utrhlo úplně. Při pádu ze zad byl požkozen i notebook (kosmeticky), který jsem v batohu nesl, přitom i na batohu byla vysačka o trojité ochraně notebooku. Batoh jsem nepřetěžoval ani jsem se k němu nechoval nikterak nestandartně. V batohu jsem nosil 15.6 notebook (Lenovo V510), nabíječku, sešit, propisky a 0,75L lahev, kterou jsme plnil až ve škole. Z autorizovaného servisu jsem až na podruhé (3. reklamace) dostal vajádření, že "podle nových norem výrobce nelze uznat k reklamaci".
Personál alzy byl ochotný a dělal svou práci. Autorizovaný servis (IT TRADE, a.s. Štěrboholská 184/28, Praha 10, 102 00)
WENGER Mandria 15.6", číslo produktu 602833, kód produktu WG656 (IT TRADE), GT036n75 (alza)
Přijde mi vhodné vrácení penež, vhledem k tomu, že se závada znovu objevuje.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.