Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje maminka je stará 86 let. Navštívil ji zástupce společnosti Envona a přesvědčil ji, aby podepsala smlouvu na aukci elektřiny a plynu. Bylo to v dubnu 2017. Maminka nevěděla nic o sankcích ani o možnosti ukončit smlouvu. Maminka smlouvu nemá.
V únoru 2018 maminka podepsala prodejci Yello Energy a RWE převod elektřiny k nim.
15.6.2018 dostala maminka doporučený dopis od společnosti Envona, kde po ní požadují zaplatit pokutu 6000 Kč za 2 odběrná místa elektřiny, která nebyla převedena na údajného vítěze aukce Maxim Energy.
Telefonicky a e-mailem jsem situaci řešil s p. Berkovou na infolince společnosti Envona. 18.7.2018 jsem jí poslal e-mailem odkaz do katastru dokládající, že že jedno odběrné místo elektřiny už bylo prodáno. Mail odešel 18.7.2018. Toho se tedy pokuta už netýkala. O druhém odběrném místě jsem se telefonicky dohodl s p. Berkovou, že maminka přejde k vybranému dodavateli Maxim Energy. Odeslal jsem jí e-mailem výpis ze smlouvy na elektřinu od Bohemia Energy, kde je výročí smlouvy květen 2020. Z infolinky potvrdili přijetí výpisu ze smlouvy. Na základě toho jsem předpokládal, že žádnou pokutu nebude požadovat.
Letos jsem si ověřoval, jestli Envona zařídila převod elektřiny k vybranému dodavateli. To neudělala, takže jsme v nejistotě ohledně pokuty. Firma neodpovídá na e-mail a má nefunkční mobilní číslo na infolinku.
zrušit smlouvu
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Zprostředkovateli je vhodné odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.