Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o pomoc s internetovou seznamkou be2. Premium členství jsem si aktivovala 25.12.2018 a 28.12.2018 zaplatila měsíční poplatek 149,-Kč. (Předesílám, že automatického 3 tříměsíčního prodloužení jsem si nevšimla a tak nehorázně drahou službu za 2.247,- Kč bych rozhodně nevyužila.) Služba mi nevyhovovala a tak jsem na stránky be2 přestala chodit a na email, který jsem si založila speciálně k vytvoření účtu na těchto stránkách jsem také nechodila. Náhodou jsem se 17.3.2019 na tento email podívala a zjistila, že mi seznamka be2 vyhrožuje vymáháním dlužného poplatku externí firmou a odkaz na provedení platby v emailu který jsem od be2 obdržela už nebyl aktivní a nešlo platbu provést. Po pokusu o přihlášení na můj profil na be2 se mi zobrazilo pouze oznámení ze došlo k dočasnému zablokování profilu a proces vymáhání dlužného poplatku ve výši 2527,- Kč byl zahájen. Odeslala jsem žádost o zrušení členství a dostala jsem od be2 odpověď o tom že automatické obnovování prémiového členství bylo vypovězeno a že až externí firma pro vymáhání pohledávek potvrdí požadovanou platbu bude můj účet přenastaven. Na tento email jsem odpověděla žádostí o vyřešení mého případu, protože mé jednání nebylo účelové, ale šlo o nedorozumění kdy jsem služby seznamky nevyužívala a ani jsem je nemohla využívat, když byl můj profil pozastaven. Od be2 jsem po dobu pozastavení profilu žádné nabídky k seznámení nedostávala. První žádost o zrušení profilu jsem odeslala 17.3.2019, prozatím bez odpovědi ze strany be2. Poprosila bych vás o pomoc s vyřešením mé situace s firmou be2 a mám zájem o vyřízení mých opodstatněných pohledávek k firmě be2 a ráda bych se vyhnula zbytečnému placení třetím stranám při řešení mého problému. Z mé strany šlo opravdu pouze o nepozornost a na její vyřešení už jsem neměla dostatek času abych mohla jednat přímo s be2.
Děkuji za pomoc. Blanka Sedliská
be2
Zrušení členství na internetové seznamce be2, vyřešení pohledávky bez třetí strany - externí firmy
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka nám přeposlala zprávu, která obsahuje jak potvrzení o úhradě sporné částky (byť je velmi pravděpodobně účtovaná neoprávněně), tak výpověď s podpisem, která obsahuje i žádost o výmaz osobních údajů.
Vyzýváme proto společnost, aby požadavek spotřebitelky urychleně vyřídila.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.