Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
18.3.2019 jsem podával balík na poště v Loděnicích u Berouna. Objednávku jsem vyhotovil on-line, byl my přidělen kod 2dc63214, který jsem měl sdělit na přepážce a uhradit poštovné. Pracovnice balík převzala, hodila ho na váhu a sdělila cenu 119,- Kč. Na to jsem odvětil, že by měla balík změřit a jelikož je nejdelší strana balíku 20 cm, mělo by to stát 89,- Kč. Na to mi sdělila, že oni nic neměří, ale váží a upravila cenu na 91,- Kč.
číslo na podacím lístku BA0286435492X , váha 0,506 kg.
Chci vrátit 2,- Kč
|
Tweet |
V případě, že je chybně naúčtována cena za poštovní službu a zákazník tuto skutečnost může prokázat, je podnik povinen vrátit finanční obnos uhrazený navíc. Zároveň je podnik povinen dodržovat dle reklamy či zveřejněného ceníku ceny tam uváděné, jinak by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle zákona o ochraně spotřebitele.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Jedná-li se o opakované porušení, doporučujeme podat podnět k provedení kontroly Českému telekomunikačnímu úřadu, který je dozorovým orgánem v oblasti poskytování poštovních služeb.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.