Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
dnes 19.03.2019 u mě zazvonil mladík, že kontroluje cenu a spolehlivost dodavatelů elektřiny a zemního plynu. Vše je naprosto zdarma a nic není závazné. Jenom podepište přihlášku k výběrovému řízení, plnou moc a souhlas se zpracováním osobních údajů. Na můj dotaz, když bude vybrán dodavatel elektřiny a zemního plynu ve výběrovém řízení a já s tím nebudu souhlasit a nepodepíšu s vyhraným dodavatelem smlouvu, tak mi bylo odpovězeno, že je to možné tuto smlouvu nepodepsat. Jenomže po podepsání všech formulářů a odchodu mladíka, jsem si prostudoval podepsané dokumenty a zjistil jsem: že přihláška k výběrovému řízení je zároveň rámcovou smlouvou o poskytování služeb a v dalším dokumentu Podmínky výběrového řízení v bodu 2.platnost přihlášky je odstavec: - Zájemce je povinen zdržet se právního jednání, které by mělo za následek nemožnost sjednání smlouvy o dodávkách elektřiny anebo zemního plynu s Vítězným dodavatelem prostřednictvím Poskytovatele jako zmocněnce v době platnosti této Přihlášky. Za toto porušení je Poskytovatel uložit smluvní pokutu 2.000 Kč splatnou do 14 dnů. nemyslel jsem si, že se mi toto nemůže stát, ale jak vidím tak při tom dnešním shonu jde všechno.
Předem děkuji za pomoc
Děkuji předem Kamil Urbánek
Nepravdivé a klamné informace
Zrušení přihlášky k vyběrovému řízení, zrušení plné moci a zrušení souhlasu se zpracováním osobních údajů
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoli), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je také vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že od smlouvy odstoupil, případně že se pokoušel od smlouvy odstoupit, ale ze strany společnosti mu to nebylo umožněno.
Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej, je tedy vhodné se informovat, zda zákaz takovéhoto prodeje neplatí také v místě pobytu spotřebitele. Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Pokud navíc zástupce společnosti při nabízení služby uváděl nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě může být společnosti uložena sankce ze strany České obchodní inspekce (nebo Energetického regulačního úřadu, pokud se jednalo o smlouvu uzavřenou s obchodníkem, jenž podniká v energetických odvětvích a tato smlouva s touto podnikatelskou činností souvisí - např. smlouva o dodávkách energií). Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila zákaz užívání nekalých obchodních praktik, má možnost se obrátit se uvedené dozorové orgány.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.