Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V březnu 2018 jsme s manželem zjistili, že v předsíni u vchodových je špatně vylitá podlaha, dlaždice jsou částí ve vzduchu, v důsledku čehož praskly. Volali jsme stavbyvedoucímu, se kterým jsme jakékoliv problémy měli řešit. Slíbil, že to nebude problém, rok jsme ho uháněli, výsledek žádný. Nakonec přestal zvedat telefon, neodpovídá na e-maily a doporučený dopis zaslaný do sídla společnosti se žádostí o odstranění vady se nikdo neobtěžoval vyzvednout.
Dům TALON, Odolena Voda, parcelní číslo 136/37
Neprodleně odstranit skrytou vadu a vyměnit prasklá dlaždice.
|
Tweet |
Na délce záruky díla je třeba se předem domluvit se zhotovitelem. Záleží tedy co bylo konkrétně ujednáno. Dle zákonné úpravy obsažené v občanském zákoníku má dílo vadu, pokud neodpovídá smlouvě, tedy při výrobě či sestavování nebylo dodrženo to, co bylo domluveno, zejména v oblasti kvality a provedení. Důležité je, že zhotovitel odpovídá za vadu, která byla na věci od počátku, jen o ní spotřebitel nevěděl (tedy nebyla zjevná). Zákazník může úspěšně reklamovat až dva roky od převzetí, v případě staveb pět let, přičemž k případnému úspěchu v soudním sporu je třeba pamatovat na to, že vady je nejlépe vytýkat bezprostředně po jejich zjištění.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Dům p. Bohatému byl předán 3.7.2015 s tím, že po dobu záruky jsme řešili několik drobných reklamací jako např. propadlá zámková dlažba, porušená vodovodní přípojka atd. Začátkem dubna 2018, mě kontaktoval p. Bohatý telefonicky , popsal mi situaci, která u něj nastala. Načež jsme se shodli, že již nemá nárok na uplatnění záruční reklamace. Od té doby jsme dostali jedinou oficiální reklamaci, a to dopis od p. Bohaté 22.3.2019. Tato reklamace bude ovšem zamítnuta, protože se v žádném případě nejedná o skrytou vadu, nýbrž o závadu způsobenou užíváním domu.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.
S manželem už víc jak 4 měsíce vůbec nikdo nekomunikoval, natož aby se někdo vyjádřil, že se jedná, případně nejedná, o skrytou vadu. O nějaké dohodě vůbec nemůže být řeč, naopak nám vždy bylo telefonicky slíbeno, že společnost vadu odstraní, že mají pouze problém se dohodnout se svými subdodavateli na zaplacení oprav. Po našich urgencích veškerá komunikace ze strany společnosti ustala, zcela zjevně byly naše telefonáty i e-maily ignorovány. Zajímalo by mě, jak se běžným užíváním domu docílí toho, že u vchodových dveří pod dlaždicemi zjevně chybí část betonového podkladu, obzvlášť když dům je postaven na skalnatém podkladu. Navíc jsme v průběhu tohoto měsíce zjistili, že stejný problém nastal i v chodbě těsně u zdi, kolem které nechodime. Těžko se běžným užíváním domu začne propadat podlaha.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.