Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
U O2 jsem přes 10 let. Měl jsem tarif pohoda s kterým jsem byl spokojen. O2 se rozhodlo přidělit mi tarif jiný, který mi nevyhovoval (a ani jiný od O2), a tak jsem se rozhodl okamžitě vypovědět smlouvou (nemám zájem být zákazníkem firmy, která jednostranně mění smlouvy). Dle zákona mám nárok odejít okamžitě, bez sankcí (to se mě netýkalo) a výpovědní lhůty. Dal jsem výpověď ke 24.4. 2014 a vyžádal si o ČVOP, abych mohl přejít k vyhovujícímu operátorovi. O2 po mě chce uhradit nový tarif a rovněž mě nutí zůstávat u nich až do 4.6.2014 od kterého je platné ČVOP. Tvrdí mi, že musí dodržet výpovědní smlouvu. Když jsem jim říkal, že jsem ukončoval smlouvu po změně tarifu, tak mi tvrdili, že tam nic takovýho poznamenanýho nemaji, i když jsem to s jejich operátory řešil asi tak hodinu. Tvrdili, že si poslechnou hovor ze záznamu a od tédoby se už neozvali.
Chtěl bych odejít okamžitě po podání výpovědi a moci okamžitě přejít k jinému operátorovi. Nechci být nucen platit tarif, který jsem si nikdy neobjednal.
|
Tweet |
Zákon o elektronických komunikacích umožňuje poskytovateli jednostranně změnit smlouvu. O takové změně je však povinen účastníka informovat. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy uvedených nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Jestliže byl spotřebitel řádně informován a neuplanil svého práva na ukončení smlouvy z důvodu změny, změna je vůči němu účinná. V takovém případě by bylo nutné řídit se ustanovením obchodních podmínek, které upravují výpověď. Jestliže se jedná o smlouvu se závazkem, je nutné dodržet výpovědní dobu. Podmínkou pro přenesení telefonního čísla je ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, provedené na základě právního úkonu směřujícího k řádnému ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektromunikací na přenášeném telefonním čísle.
Dobrý den,
o jednostranné změně tarifu informujeme s dostatečným předstihem na vyúčtování za služby, či písemně.
Je-li služba vypovídána z důvodu změny podmínek do samotné změny tarifu, není v případě rušení či přenosu čísla uplatněna výpovědní lhůta. Pokud však výpověď podáváte až po změně tarifu, a tedy po možnosti ukončení smlouvy bez sankce a bez výpovědní lhůty, je uplatněna standardní výpovědní lhůta, která dle aktuálních Všeobecných podmínek činí 42 dní.
Jelikož neuvádíte telefonní číslo, nemůžeme záležitost blíže prověřit. Dle uvedeného šestimístného čísla v neveřejných údajích službu nedohledáme. Číslo můžete uvést buď zde, nebo s popisem na www.o2.cz/dotazproguru. Děkuji.
S přáním krásného dne
Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2
Dobrý den,
i přesto že jsem několikrát volal na infolinku, tak mi nikdo tyto informace nesdělil. Operátorka mi tvrdila, že výpovědní lhůta se musí dodržet v každém případě (což mi přijde jako jednoznačné klamání spotřebitele).
Výpověď k odstoupení bez sankcí jsem podle vašich operátorů měl podat do 24.4.2014 (včetně), což jsem také v ten den udělal. Nicméně jsem sankcionován výpovědní lhůtou (ČVOP neumožňuje přechod před 4.6.2014) a předraženým tarifem.
Číslo zašlu i s odkazem na tuto stížnost přes www.o2.cz/dotazproguru.
S pozdravem,
Tomáš Rychetský
Vzhledem k tomu, že se strany sporu rozhodly nevyužít pro další řešení problému službu VašeStížnosti.cz, tímto stížnost uzavíráme.