Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v prosinci jsem se rozhodla přejít k jinému dodavateli, výpověď byla doručena 27.12.2018. Odpovědi se zamítavou odpovědí jsem se dočkala 7.3.2019 s tím, že je špatně uvedeno datum zahájení dodávky ( mezitím jsem s Centropolem min. 2x telefonovala a 2x psala i e-mail ). Vzhledem k tomu, že jsem se zprávy dočkala až 18.3.2019 mi bylo sděleno, že už není možné přestoupit bez sankce, protože jsem nedodržela 3 měsíční lhůtu potřebnou pro výpověď.
Termín zahájení dodávky je k 27.5.2019.
Dokončení přestupu k jinému dodavateli bez jakýchkoliv sankcí a v co nejbližším možném termínu.
|
Tweet |
Ustanovení čl. 3 bod 5 všeobecných obchodních podmínek (https://www.centropol.cz/sites/default/files/dokument/2018-05/VPPS%20%28dvojlist%29_20180525.pdf)uvádí: "Pokud žádná strana nedoručí v období nejdříve 6 měsíců a nejpozději 5 měsíců před uplynutím doby trvání Smlouvy druhé straně písemné oznámení, že trvá na jejím ukončení k uvedenému datu, Smlouva se automaticky prodlužuje vždy o původně sjednanou dobu, a to i opakovaně." Z uvedené stížnosti vyplývá, že spotřebitelka doručila výpověď společnosti včas. Skutečnost, že ve výpovědi bylo nesprávně uvedeno datum zahájení dodávky nepovažujeme za skutečnost, která bránila ukončení smlouvy, pokud ze zaslaného textu bylo zřejmě, kdo a vůči komu právní jednání činí, co je jeho obsahem (ukončení smlouvy) a o jakou smlouvu se jedná (např. číslo smlouvy). Dovozujeme tedy, že spotřebitelka oznámila společnosti skutečnost, že chce smlouvu ukončit včas a společnost by toto právní jednání měla akceptovat.
Nepodaří-li se spor vyřídit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na Energetický regulační úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů při Energetickém regulačním úřadě je možné vyhledat na webové adrese http://www.eru.cz/informacni-centrum/mimosoudni-reseni-sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.