Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 8.3.2019 jsem na základě svého emailového dotazu obdržel od pracovníka servisu informaci o konání předsezónní akce na servisní kontroly.
Dne 11.3.2019 jsem do servisu v Třebíči předal svojí benzínovou sekačku. V rámci příjmu sekačky, která zabrala minimálně 15minut, provedl pracovník servisu podrobnou kontrolu. Výstupem této kontroly bylo, že jsem se dohodli na:
- výměně oleje
- výměně vzduchového filtru
- na základě znečištěného paliva v nádrži na vyčištění karburátoru
- plus balení 0,6l oleje navíc
Pracovník servisu mi oznámil, že aktuální cena činí 1.530Kč!! Zároveň mě doporučil si stanovit REZERVU 500kč pro případ, že by během samotného servisu byly zjištěny další ,,závady", které jsme během příjmu NEDETEKOVALI. Tak aby mě nemuseli volat kvůli drobnosti. S tímto jsem souhlasil a stanovili jsme si tedy hranici max. 2.000Kč, která byla uvedena do zakázkového listu.
Na dotaz, kolik činní sleva za předsezonní kontrolu - akci jsem informaci nedostal.
Dne 15.3. mi bylo ze servisu voláno, že bude třeba ještě provést výměnu unášeče nože a že aktuální cena činní 2.388Kč a žádají ode mě souhlas. Na můj dotaz, kolik stojí unášeč a jeho výměna mi bylo odpovězeno, že 352Kč. Zároveň jsem rozporoval cenu 2.388Kč.
Nadále jsem vycházel z informace, že základní cena je 1.530Kč, tzn. pokud dochází k navýšení o 352Kč z důvodu výměny unášeče, jsme na 1.882Kč!
Protože telefonická domluva nebyla možná, vypravil jsem se do servisu osobně. Pracovník co sekačku přijímal zde nebyl, jeho kolega mi tvrdil, že cena za servis sekačky byla dohodnuta předběžně na 2.000Kč (najednou žádná rezerva neplatila!!!!!).
S tímto jsem nesouhlasil a pokračoval jsem následující den v emailové komunikaci přímo s pracovníkem, který sekačku převzal. Ten mi k mému velkému překvapení odpověděl, že cena 1.530Kč je pouze za servis a musím připočítat výměnu oleje, filtru, vyčištění karburátoru. Tzn. Úplně jiné informace, než které jsem dostal při předání sekačky!
Považuji toto za maximálně neférové a netransparentní jednání, které bych od firmy Mountfield opravdu neočekával! Tzn. stanovení si ceny s rezervou, která se následně vydává za cenu předběžnou bez rezervy! Celé mi to přijde pouze jako divadlo, jak ze zákazníka vytáhnout více peněz za servis!
Řezníček
benzínová sekačka R434, výrobní číslo 2396515
Jasnou odpověď, kolik činí sleva za využití akce na předsezonní servis.
Dodržení původní informace o ceně, tj. 1530Kč + navýšení o 352Kč (a zohlednění slevy za předsezonní servis).
|
Tweet |
V uvedeném případě opravy sekačky se jedná o uzavření tzv. smlouvy o díle. Cena za dílo, která byla sjednána při uzavírání smlouvy je pro spotřebitele i zhotovitele závazná. Navýšení ceny díla připadá v úvahu pouze v případě, že cena nebyla sjednána fixně, ale odhadem. Z daných informací však vyplývá, že cena za provedení dohodnutých prací byla domluvena na částku 1.530,- Kč a je tedy určena podle ustanovení § 2620 zákona číslo 89/2012 sb., občanského zákoníku, který říká, že „Je-li cena ujednána pevnou částkou, nebo odkazem na rozpočet, který je součástí smlouvy nebo byl objednateli sdělen zhotovitelem do uzavření smlouvy, nemůže ani objednatel ani zhotovitel žádat změnu ceny proto, že si dílo vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno.“ Zhotovitel je tak touto cenou vázán, co se týká předem smluvených prací.
Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takovou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil.
Zjištění porušení zákazu klamavé obchodní praktiky může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
K celé záležitosti uvádíme následné. V přijímací místnosti servisu je provedeno prvotní ohledání stroje a sepsána zakázka. Mnohdy ovšem vzhledem ke složitosti výrobku vyžaduje další posouzení v technickém zázemí, kde je proveden posudek detailní. Stejně tomu bylo i případě stroje pana Řezníčka. Se skutečností, že bude pro uvedení stroje do funkčního a provozně bezpečného stavu zapotřebí rozsáhlejší opravy s odpovídajícím navýšením nákladů, byl zákazník seznámen formou detailního rozpočtu opravy obsahující konkrétní položky dílů a jednotky s tím spojené práce. Bylo pouze na jeho rozhodnutí, zda opravy za nabízených podmínek využije, nebo zda smlouvu zruší. S opravou za nabízených podmínek souhlasil, tato byla následně provedena, a stroj si v plně funkčním stavu vyzvedl. Jeho stížnost tedy hodnotíme jako zcela neopodstatněnou a celou záležitost považujeme za uzavřenou.
Takový postup je pochopitelně možný a v případě servisu strojů poměrně logický, nicméně problémem je způsob určení ceny při sjednávání opravy v servisu a následné nevýšení ceny. Pokud se domluví konkrétní servisní úkony za danou cenu, není možné, aby s odstupem několika dnů byla cena dojednaných úkonů navýšena - viz naše úvodní vyjádření. Spotřebitel nechal na sekačce provést servis za 1.530 Kč, ale po 4 dnech bylo sděleno, že servis v takovém rozsahu bude o 858 Kč dražší. Takový postup zákon zkrátka neumožňuje. Co se týče prací, které nebyly na místě dojednány, tam je situace jiná, jelikož na místě k ujednání přesného rozsahu prací a ceny nedošlo.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat a stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Nejdrive, dekuji dTestu za podporu pri reseni me stiznosti!
Reakce spolecnosti Mountfield je pro me zklamanim.
Stojim si za tim, ze zamestnanec Mounfieldu postupoval neseriozne, ze me informoval nespravne, klamave. Na jedne strane se zakaznikem domluvi na financni rezerve (v mem pripade 500kc), prave pro pripady, ze zjisti behem samotneho servisu dalsi poskozeni, ale nasledne tuto rezervu poprou a berou ji jako soucast predbezne ceny.
Pro me to znamena jedine.. se spolecnosti Mounfield jsem skoncil! Priste se radeji obratim na jinou spolecnost a to doporucim i svym znamym.
S pozdravem
Reznicek