Počet nahlášených stížností: | 37 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Underwear by Courlux nám prý zaslala spodní prádlo a my nezaplatily. Absolutně netušíme co po nás mohou chtít a jelikož jsme si nic neobjednali ani nepřevzali proto považujeme tuto skutečnost za podvod.
zákaznické číslo 73876687473
Intrernetový Kod : 6826
Číslo Faktury : 3818541550
Podvodníci jak jsem se již dočetl na internetu
Rádi bychom tuto záležitost považovali za nesmyslnou a to v písemné formě pro naší případnou obranu a vymazání našich dat ze své databáze.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Objednávka pánského spodního prádla značky Underwear by Courlux byla provedena zákazníkem po internetu, a to dne 15. 8. 2018. Jako jméno a příjmení zákazníka bylo uvedeno: Ecigarko Ecigarko. Dále byla uvedena existující doručovací adresa do Frýdku-Místku, a také existující e-mailová adresa. Na tuto e-mailovou adresu: mikivinexd@gmail.com, bylo v ten samý den odesláno automaticky Potvrzení objednávky, kde byly uvedeny základní informace o úvodní zásilce, co bude obsahovat (jeden kus pánského spodního prádla - slipy), a také cenu zásilky, která je zdarma, pouze za cenu poštovného a balného ve výši 89 Kč. Tato skutečnost, že 1 kus pánského spodního prádla je na vyzkoušení zdarma, ale platí se poštovné a balné 89 Kč, byla uvedena jasně na internetu, a zákazník musel pro úspěšné dokončení objednávky odsouhlasit, že si za tuto cenu úvodní zásilku objednává. Dále bylo v tomto potvrzení objednávky uvedeno, že firma Courlux bude zasílat pravidelně doplňující balení se spodním prádlem, až do té doby, než zákazník sám toto zasílání ukončí. Vše bylo uvedeno také v podmínkách objednávky, které si každý zákazník má možnost na internetu přečíst.
Právě na základě obdrženého Potvrzení objednávky mohl zákazník okamžitě reagovat - kontaktovat zákaznický servis v ČR a svoji objednávku zrušit, pokud si svou koupi rozmyslel, a nebo pokud měl dojem, že k uzavření objednávky došlo omylem, nebo z důvodů nějakého nejapného žertu, čemuž by nasvědčovalo uvedení jména neexistující osoby "Ecigarko Ecigarko." K ničemu takovému ovšem ze strany zákazníka, jehož pravé jméno neznáme, nedošlo, takže firma Courlux v dobré víře, odeslala na jeho adresu objednanou zásilku s produktem značky Underwear by Courlux.
Tato zásilka byla odeslána na adresu zákazníka dne 27. 8. 2018. V zásilce byla faktura na úhradu poštovného a balného ve výši 89,- Kč, (číslo faktury: 73818541550), samotný produkt byl zdarma. Datum splatnosti této faktury bylo 5. 10. 2018. Jelikož firma Courlux do tohoto data neobdržela od tohoto zákazníka žádnou platbu, byla mu zaslána nejdříve upomínka formou SMS, a pak následovalo odeslání první a druhé písemné upomínky na jeho doručovací adresu. Jelikož na žádnou z těchto výzev nereagoval, fakturu neuhradil, ani zásilku nevrátil zpět, a ani nijak nekontaktoval náš zákaznický servis s vysvětlením situace, předala firma Courlux tuto pohledávku na inkasní kancelář Intrum, za účelem dalšího vymáhání. K tomuto kroku došlo dne 23. 1. 2019. Od tohoto data převzala správu nad touto pohledávkou společnost Intrum.
Co se týká dostupnosti zákaznického servisu pro firmu Courlux, tak mají zákazníci několik možností, jak ho kdykoliv kontaktovat. Telefonická zákaznická linka je v provozu v pracovních dnech od 8.00 do 18.00 hodin, tel. číslo: 283 08 08 12. Dále je k dispozici e-mailová adresa: cz@courlux.com, a nebo webové stránky: www.courlux.com, kde je možné přihlásit se pod svým zákaznickým číslem a zaslat svůj požadavek na zákaznický servis. Veškeré e-mailové nebo internetové požadavky jsou vyřizovány do 3 pracovních dnů.
Ze strany zákaznického servisu pro firmu Courlux potvrzujeme, že zasílání veškerých produktů na adresu zákazníka Ecigarko Ecigarko, zákaznické číslo: 73876687473, bylo ukončeno a zrušeno dne 22. 3. 2019.
Dále potvrzujeme, že vymáhání pohledávky ze strany inkasní kanceláře Intrum, bylo ukončeno dne 29. 3. 2019, a to z důvodů uvedeného neexistujícího jména zákazníka.
Na závěr si dovolujeme dodat, že obětí podvodu se v tomto případě stala firma Courlux, neboť tento zákazník zneužil velmi snadného způsobu objednání produktů firmy Courlux po internetu, kdy zboží je zasíláno okamžitě, bez nutnosti jeho úhrady předem, ale až po doručení zákazníkovi, a to ještě ve lhůtě splatnosti 3 - 5 týdnů.
Tímto jednáním dochází k poškozování dobré pověsti a dobrého jména firmy Courlux, což považujeme za nehoráznost.
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA
Na celé věci shledáváme zarážejícím, že společnost vyřídí objednávku a požaduje uhrazení částky bez toho, aby měla údaje, které jsou nezbytné k identifikaci zákazníka. Takový postup se z našeho úhlu pohledu jeví jako přinejmenším riskantní, a pokud už společnost přistoupí k tomu, že dodá zboží i bez znalosti jména a příjmení, tj. základních identifikačních údajů fyzické osoby, nese rizika s tím spojená. Pochopitelně, objednávky zboží na smyšlené údaje také nejsou v pořádku a případný "viník" by odpovídal za škodu, kterou tím způsobil. To by ale zahrnovalo zjistit, kdo objednávku učinil. Požadovat úhradu pohledávky "na slepo" totiž jednoduše není možné.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost reagovat.
Dobrý den, bohužel Vaše tvrzení je nesmyslné. Z našeho firemního počítače nebyla vytvořena žádná objednávka. A email mikivinexd@gmail.com s námi nemá nic společného takže pravděpodobně jde o omyl či něčí žert.
Emailem nás kontaktovala společnost www.intrum.cz
Vážený pane,
na základě Vámi sdělených informací jsme danou záležitost v našem systému ukončili.
S pozdravem / Best regards,
Tereza Seifertová
Call and Support Centre Operator
Phone: +420 461 002 002
www.intrum.cz
Takže považujeme tuto skutečnost za uzavřenou.
S pozdravem Michal Pavlík
Společnost Courlux International SA má k dispozici IP adresu, ze které byla tato objednávka odeslána.
Zde je: 194.228.13.202
Naše tvrzení není nesmyslné. Naopak. Z naší strany jsou veškeré údaje pravdivé.
Na doručovací adrese ve Frýdku-Místku, která byla uvedena u této objednávky, skutečně sídlí prodejna firmy Ecigarko.cz, a odpovědným vedoucím je zde pan Michal Pavlík. Jména dalších zaměstnanců této prodejny pochopitelně neznáme.
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA
Nemame čas řešit tuto zaležitost. Nikdo si nic neobjenal a nic nepřevzal.Nehodláme se tady dohadovat.Zaležitost bereme za uzavřenou. Nic nikomu nebudeme platit za něco co jsme nepřevzali a ani neobjednali.
Krasy den.
Michal Pavlik
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.