Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obchodní zástupkyně této společnosti navštívila naší novou nájemkyni bytu zrovna v době, kdy mezi ní a námi jako majiteli probíhá přepis energií. Využila její důvěřivosti a časového souběhu s poštou očekávanými dokumenty a uvedla ji v omyl. Nájemnice myslela, že dotyčnou pracovnici posílá přímo Europe easy energy a podepisované papíry se týkají jejich dodávek. Paní má zřejmě velice dobrý marketingový výcvik, lhala a mlžila i v komunikaci se mnou po telefonu. Z infolinky dodavatelé energií mám potvrzeno, že nikoho takového rozhodně neposílali.
Nyní nás v součinnosti s nájemkyní čeká odstoupení od smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě, zvažujeme podnět ČOI. Obáváme se smluvní pokuty 2000 Kč, která je zakomponována v textu smlouvy za neposkytnutí součinnosti při přepisů energií.
Zrušení smlouvy od počátku, odvolání plné moci, nepožadování smluvních pokut ani jiných plateb. V obecné rovině jde o to, že obchodní zástupkyně uvedla zákaznici v omyl minimálně v tom, že jedná v součinnosti s dodavatelem energií, tj. vydávala se za někoho jiného.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Pokud by se podnikatel vyhýbal převzetí dopisu, uplatní se zákonná domněnka, že odstoupení zasílané prostřednictvím pošty došlo prodávajícímu třetí pracovní den po odeslání. Podnikatel v případě nesouhlasu musí pozdější termín doručení prokázat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.