Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne 14.3.2019 jsem v AAA Auto na pobočce Hradec Králové zakoupila vůz Mercedes Benz B 220 CDI 2012, SPZ: 7AJ7344, VIN: WDD2462031N022343.
Zkušební jízda neprokázala žádné závady. Vozidlo bylo prezentováno jako v perfektním stavu a pravidelně servisováno. Byli jsme pouze upozorněni na slabou baterii v jednom z klíčů od vozidla. Na cestě z Hradce Králové do Prahy se zhruba po 10 minutách jízdy na palubní přístrojové desce rozsvítila červená kontrolka baterie. Přestaly stírat stěrače (podotýkám že ten den byl obrovský déšť), na displeji se objevovaly hlášky omezené funkčnosti posilovače řízení, parkovací brzdy apod. S autem nešlo ani brzdit ani zatáčet, tudíž jsme byli nuceni zastavit auto v odstavném pruhu. Po téměr dvou minutách přestal běžet motor a nefungovala žádná elektronika včetně světel, takže situace na dálnici v dešti a ve tmě byla velice vypjatá a jistě si dovedete představit závažnost situace ve chvíli kdy stojíte v odstavném pruhu ve tmě a v dešti bez světel a projíždí kolem vás kamiony ve 130km/h rychlosti. Po telefonické domluvě s manažerem pobočky Hradec Králové jsme téměr po hodině a půl zajistili odtah vozidla na vlastní náklady do autoservisu dle našeho výběru s tím, že v rámci reklamačního řízení bude odtah proplacen. V autoservisu vozidlo zkontrolovali a zjistili potřebnou výměnu alternátoru, jelikož vozidlo není schopné dobíjet baterii. Autoservis dal k dispozici orazítkovanou předběžnou cenovou kalkulaci včetně práce a nového alternátoru na částku 21 546,46 Kč. Na Pražské pobočce AAA Auto byl sepsán protokol o reklamaci a předložena předběžná cenová kalkulace společně s fakturou za odtah vozidla. Reklamace byla následně zamítnuta a byla mi nabídnuta kompenzace ve výši 5000 Kč. Přístup zaměstnanců AAA Auto a posouzení celé věci z jejich strany mi vzhledem k závažnosti situace a faktu, že jsem s autem nebyla schopna dojet ani domů mi připadá nepřijatelný. Opravu vozidla jsem v tuto chvíli ochotna zaplatit na svoje náklady, jelikož potřebuji vozidlo používat. Žádám o proplacení opravy vozidla v plné výši, tak jak mi bylo ostatně zástupci AAA Auto v den poruchy slibováno. Dále žádám o proplacení odtahu vozidla.
Děkuji.
Mercedes Benz B 220 CDI, r.v. 2012
Proplacení opravy a odtahu vozidla v plné výši.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitelka před koupí o vadě věděla, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodávající neprokázal, že spotřebitelka o vadě věděla. Bude-li prodávající argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitelka toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku a nákladů na odtah vozidla).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Rykrová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
ano máte pravdu …. reklamace byla na základě mojí opakované návštěvy na reklamačním oddělení v Praze znovu posouzena s novým výsledkem. O mé spokojenosti s vyřízením reklamace se ale rozhodně mluvit nedá. Byla mi poskytnuta finanční kompenzace ve výši 7.000,- Kč s tím, že se ze strany AAA auto jedná o jakousi „dobrou vůli“, což si nelze vysvětlit jinak než, že odmítáte jakoukoliv odpovědnost za zboží, které prodáváte, a to ani v tomto případě, kdy kupující jaksi ani nestihl koupené vozidlo použít za účelem, pro který si je pořídil, neboť s ním nedojel ani domů. Při uzavření „Dohody o narovnání reklamace“ musí zákazník navíc podepsat, že již nebude u AAA auto uplatňovat nic, co by se týkalo případných dalších skrytých vad na vozidle. Je smutné, že taková společnost, jako je AAA auto, která se ve všech možných mediálních prostředcích honosí svým odpovědným přístupem, kvalitou poskytovaných služeb a já nevím čím vším ještě, snaží pouze zákazníky získat, ale nesnaží se si je už udržet.
Upřímně jsem byla velice zklamaná přístupem Vašich pracovníků k celé situaci. Prodejce v Hradci Králové se před naším odjezdem nejprve tvářil, jak je celé vozidlo v pořádku, nicméně nám nezapomněl podotknout, že pokud by se nám rozsvítila kontrolka baterie, jedná se pouze o vadnou baterii v jednom z klíčů od vozidla, kterou je třeba vyměnit. Když se nad tím zpětně zamyslím, uvědomím si, jaký blábol mi Váš pracovník vlastně řekl a bohužel mi nezbývá nic jiného než si myslet, že o vadném alternátoru věděl. Nechápu pak ale svědomí takového člověka, který nás s vědomím, že jsme přijeli až z Prahy, při takovém počasí, které tehdy bylo a za tmy, dokáže nechat s takovou závadou vůbec odjet. Ano byl pak velice vstřícný, když jsme s odstaveným vozidlem na dálnici volali zanedlouho zpět, co se nám stalo. Tvrdil tehdy, že toto je výjimečná situace, ať si zavoláme asistenční službu s žádostí o odtah do jakéhokoliv servisu, že AAA auto to vše zaplatí. Možná ho tížilo svědomí, nevím, protože to byl opravdu hrůzný zážitek, na který až do smrti nezapomenu. Nechci ani domyslet, co všechno se mohlo stát. Nevím, zda si dokážete představit ten strach z toho, že vás v tom lijáku, kdy nebylo na krok vidět, smete nějaký kamion řítící se kolem vás v těsné blízkosti stotřicetikilometrovou rychlostí … vozidlo totiž ani nesvítilo. Nevěděli jsme ani, jak dlouho tam budeme muset stát, protože asistenční služba pojišťovny nám sdělila, že nárok na odtah máme pouze v případě nehody, nikoliv poruchy vozidla a že to budeme muset zaplatit. Nikdy jsem neměla takový strach o život svůj a svých dvou dětí, které se se mnou do Hradce vydali, jako tenkrát. Opravdové překvapení mě však po tom všem čekalo na pobočce v Praze, kdy jsem k jednání zplnomocnila svého syna, který u celé té situace byl. Na reklamačním oddělení nám jistý pan Vesecký v podstatě již od počátku dával najevo, že reklamace bude zamítnuta, k mému synovi se choval s opovržením a arogantně, neprojevil ani náznakem sebemenší lítost se vzniklou situací. Když jsem se pak dostavila na reklamační oddělení osobně (v doprovodu svých dvou dětí, které se koupě účastnily), abych se dozvěděla důvod zamítnutí reklamace, bylo mi panem Veseckým sděleno, že výsledek mi zaslali poštou a pokud s tím nesouhlasím, můžu se odvolat. Rozhodnutí o reklamaci mi zpočátku nechtěl dát ani přečíst. Naše komunikace byla velice vyhrocená, neboť pan Vesecký vystupoval velice flegmaticky a po nějaké chvíli mi dokonce řekl, že tam s námi nebude a jestli náhodou nechci zavolat lékaře. Poté beze slova z místnosti odešel, zavřel dveře a nechal nás tam. Asi po 15 minutách, kdy se nám nikdo nevěnoval a pochopili jsme, že se asi už nebude nic dít, jsme ze zavřené místnosti odešli a k mému údivu jsme zjistili, že pan Vesecký si na chodbě v poklidu něco kopíruje. Nakonec se věci ujal jiný pracovník pan Vojta, jehož přístup k celé situaci byl již přijatelnější, nicméně stále s tím stejným závěrem, že za skryté vady od doby koupě vozidla odpovídá kupující a původně nabízená kompenzace 5.000,- Kč byla navýšena na 7.000,- Kč, opět jako jakýsi projev „dobré vůle“. Vaše nabídka na výměnu vozu v určené lhůtě byla pro mě naprosto bezpředmětná, neboť stejné vozidlo jste v nabídce neměli a koupené vozidlo bylo již ve stavu, kdy byl alternátor v servisu rozebrán z důvodu zjištění rozsahu závady na vaši žádost a jeho demontování a smontování a odtah do AAA auto by mě stálo další nemalé peníze.
Hlášky vašich pracovníků typu: „… když se vám to nelíbí, tak si to řešte v Hradci…“ nebo „ …. proč jste to nedali jinam do servisu, tady je to moc drahé … „ jsou přinejmenším dost úsměvné …. Jako kdyby snad pobočka v Hradci nepatřila společnosti AAA auto …. A jako kdybyste si v deset hodin večer mohli snad vybírat nějaký servis.
Praktiky společnosti AAA auto při řešení reklamace jsou velice zvláštní, ust. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku vás ani trochu nezajímá, že se nejedná o vadu, za kterou společnost odpovídá, jste nijak neprokázali, v kupní smlouvě ani protokolu o převzetí vozidla není vada alternátoru nijak zmíněna. Hrajete si se zákazníkem jako kočka s myší, distancujete se od jakékoliv odpovědnosti, řešíte reklamace projevem „dobré vůle“, abyste jako vypadali dobře a zákazník vás nezajímá.
Nechala jsem u vás za poslední půl rok už půl milionu korun. To, že při předchozích obchodních vztazích s vaší společností nevznikl žádný problém, byla asi spíš otázka štěstí, než důkaz o kvalitě vašich služeb, což docela zamrzí, protože jsem k vám měla velkou důvěru.
Ano, přijala jsem nakonec nabídku 7.000,- Kč, protože jsem pochopila, že váš přístup nikdy nebude lidský a mě nestojí za to věnovat svůj čas, energii a peníze do předem prohraného boje s někým, kdo je zaslepený vidinou byznysu, jak vydělat co nejvíc peněz. Budiž vám přáno …
S pozdravem
Jana Rykrová
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.