Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem zboží (vysavač) přes internet. Zboží jsem složil a vyzkoušel, bylo cca 1-2 minuty v provozu. Po bližší prohlídce jsem zjistil, že bylo použité. Vrátil jsem jej bez udání důvodů s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy. Společnost odpověděla, že jsem zboží opotřeboval já a naúčtovala si cca 95% jako náhradu za opotřebení. Společnost jsem požádal aby přehodnotila navrhovanou sumu a vysvětlil, že jsem zboží neopotřeboval já. Opakovaně odmítli a trvali na tom, že jsem opotřeboval vysavač já. Mohu zaslat emailovou komunikaci.
VYSAVAC EPF6GREEN SACKOVY CERNA ELECTROLUX RP005
Společnost by mi měla vrátit čásku v plné výši. Jsem ochoten zaplatit max 5% z celkové částky za vyzkoušení.
|
Tweet |
Pokud jde o odstoupení od smlouvy do 14 dnů, v souladu s ustanovením § 1831 odst. 2 zákona č 89/2012 Sb., občanský zákoník, může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem.
Tyto náklady jsou uvedeny v § 1833 občanského zákoníku, který říká: "Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f)".
Pro to, aby mohl prodávající snížit navrácenou částku je nutné, aby prokázal, že spotřebitel snížil hodnotu zboží tím, že s ním nakládal jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Prodávající není oprávněn přičítat spotřebiteli k tíži poškození zboží, ke kterému došlo předtím, než jej převzal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme za zaslanou informaci o uplatnění stížnosti zákazníka.
Záležitost byla opětovně prověřena. Dovoluji si níže shrnout celý průběh případu, ke kterému je stížnost uplatněna.
Zákazník v našem obchodě objednal zboží: VYSAVAC EPF6GREEN SACKOVY CERNA ELECTROLUX za cenu 2259,-Kč včetně DPH.
Zboží jsme naskladnili od našeho dodavatele dne 13.2.2019, žádný z naskladněných kusů nebyl vystaven ani nijak testován, což můžeme potvrdit interními doklady a pohyby v našem skladu.
Klient zboží objednal dne 12.3.2019, objednávka byla vykryta z výše uvedené skladové zásoby, která obsahovala pouze originálně balené zboží. Expedice proběhla tentýž den tj. 12.3.2019, doručení zboží 13.3.2019. Předpokládáme, že pokud by bylo klientovi doručeno zboží ve stavu, ve kterém jej vrátil, obratem by nás kontaktoval.
První zprávu o odstoupení od smlouvy jsme od klienta obdrželi e-mailem dne 14.3.2019 ve 21:33 hod, kde není uvedena zmínka o tom, že by klientovi byl doručen vysavač, který jeví známky použití, případně, že doručené zboží neodpovídá kvalitě sjednané v kupní smlouvě.
Dne 19.3.2019 byla klientovi zaslána automatická zpráva vygenerována naším systémem, kde jsme klienta prosili o vyjádření spokojenosti s průběhem objednávky. Na tento podnět nám byla zaslána pouze informace o tom, že nám bylo zboží vráceno. Opět zpráva bez informace, že by zboží jevilo nějaké známky použití, případně, že by byl klient s doručeným zbožím nespokojen.
Zásilku s vráceným zbožím jsme převzali dne 18.3.2019, zboží bylo prohlédnuto a na základě toho bylo zjištěno opotřebení zboží. Z tohoto důvodu byl kontaktován autorizovaný servis s požadavkem o cenu dílů, které obsahovaly nečistoty a byly proprášené. Konkrétně hadice 574,-Kč, madlo 442,-Kč, teleskop 584,-Kč, hubice 584,-Kč, bohužel toto jsou náklady na díly, které je nutné vyměnit, aby bylo zboží uvedeno do původního stavu, ve kterém je možné zboží opětovně prodat. Částka ve výši 2184,-Kč byla navržena klientovi a ten na základě této zprávy poprvé uvedl, že zboží v tomto stavu obdržel, navržené řešení zamítl. Dále klient ve stejné zprávě uvádí, že vysavač i přes údajné opotřebení zkoušel a zjišťoval, zda tento produkt splňuje jeho požadavky. Hadice, madlo, teleskop a hubice jsou díly, které dodávány v rozloženém stavu a opotřebení těchto části je ve značné míře, opotřebení je zřejmé na první pohled. Je tedy málo pravděpodobné, aby klient zboží dále testoval, pokud by bylo zboží v tomto stavu skutečně doručeno. Máme opět za to, že pokud by zboží v tomto stavu bylo klientovi doručeno, nebylo by s ním dále nakládáno, tak jak s ním bylo nakládáno dle popisu klienta. Výše popsané skutečnosti nás vedly k závěru, že bylo klientovi zasláno vyjádření v původním znění. Zákazník toto vyjádření akceptoval, viz přiložený e-mail. Souhlasil s vrácením ponížení kupní ceny.
Na původním vyjádření si v tomto případě trváme a to především z důvodu, že bylo klientovi navrženo uvedení do původního stavu a až na základě tohoto vyjádření nám sděleno, že bylo zboží v daném stavu doručeno.
Děkujeme za pochopení.
Internetový obchod Elektro Oáza
Pozadal jsem o zaslani Vami navrzene casky, ale upozornil, ze zbytek budu mimosoudne vymahat. Coz znamena, ze s Vasim vyjadrenim nesouhlasim. Krome šmouhy na těle vysvace jsem zadne opotrebeni na prvni pohled nevidel. To jsem zjistil az jsem si vysavac prohledl dukladne. Proto jsem jej slozil a pote na kratkou chvili cca 1-2 minuty zapnul. Mel bych na Vas jeden dotaz. Podle Vas jsem u vas zakoupil vysavac potom si doma poradne vysal a zaslal vysavac zpet? Cena toho vysavani by byla temer 300 Kc. Proc bych neco takoveho delal?
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.