Společnost


VšeVýhodně s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3158Nezákonné účtování poplatků při vrácení zboží do 14 dní od převzetí při uzavírání smlouvy distančním způsobem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 15 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2014, před 11 lety

Radim Gold

Znění stížnosti

Po provedení objednávky dodavatel v rámci jejího potvrzení uvádí: "Každý zákazník má právo na vrácení zboží bez udávní důvodu do 14 dnů od jeho převzetí. V takovém případě se zavazuje uhradit provozovateli (firmě VšeVýhodně s.r.o.) poplatky spojené s dodáním zboží a manipulační poplatek ve výši 150 Kč."

Nejen, že taková podmínka je nezákonná, ale má zavazovat spotřebitele až po provedení objednávky, tj. ex post, což je v rozporu s obecnými právními zásadami, na nichž je soukromé právo (a spotřebitelské právo tím spíše) postaveno.


Požadované řešení

prosím o smírný způsob řešení a zjednání nápravy formou vyjednávání s příslušným dodavatelem; pokud nebude mediace úspěšná, žádám podání podnětu ČOI

v dané věci disponuji i relevantním printscreenem dotčených webových stránek se závadným textem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2014 12:34, před 11 lety

Dle ustanovení § 1813 občanského zákoníku platí, že zakázaná jsou ujednání, která zakládají v rozporu s požadavkem přiměřenosti významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele. K takovým ujednáním se nepřihlíží, tj. jako by neexistovaly.
Dále občanský zákoník stanoví v ustanovení § 1832 následující: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Spotřebitel nese pouze náklady za poštovné výrobku zpět k prodávajícímu. Případný nárok by mohl prodávajícímu vznikout v případě, že by došlo ke snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Konečně je v ustanovení § 1831 odst. 2 občanského zákoníku stanoveno, že podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2015 13:19, před 10 lety

Společnost VšeVýhodně s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.