Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. V úterý -12.3.2019 jsem na poště v Praze 6 podala balík k odeslání do Holandska pro svou dceru a malou vnučku. Upozornila jsem je,že jsou v balíku potraviny,uzeniny.. a tudíž potřebuji tento balík poslat pokud možno co nejrychleji. Na balík není kolonka potraviny,tak uvedly "Dárek" a jako prioritní s tím,že to pošlou letadlem a bude to tam do pátku . Zaplatila jsem částku 1 340,-Kč.Balík vážil 23,390 kg.
Na aplikaci sledování zásilek se mi objevilo 12.3.obdrženy údaje k zásilce a tentýž den Zásilka vzata do přepravy 13.3. Odesílání zásilky do země určení.Dnes je 23.3.2019 a kde nic tu nic .Nikdo nic neví. Každý vyrukuje s jinou verzí. Obvolala jsem všechno co se dalo, včetně Generálního ředitelství celnic. Nikdo mi nedokáže říci,kde zásilka je. Byla jsem 19.3. i osobně na Generální ředitelství pošty v Praze. Prý mám podat reklamaci. Zásilka údajně dorazila do Holandska,ale oficiálně to nemají potvrzeno. Doklad mi ukázat nemůže. Moje dcera kontaktovala i Holandskou poštu. Bylo jí řečeno,že kdyby balík přijali mají ho v systému a okamžitě doručují. Nevím už kam se obrátit. Reklamaci jsem sice podala,ale u přepážky mi řekla,že to může trvat i tři měsíce. Nechápu to. Budu ráda za jakoukoliv pomoc. Už jsem jim tam posílala balík 2x a nebyl problém. Jenže tam nebylo jídlo,jen nějaké konzervy. Děkuji moc za pomoc.
Balík CV031593198CZ
Chci,aby se zjistilo místo ,kde se balík nachází a byl okamžitě doručen mojí dceři v Holandsku.
|
Tweet |
Pošta odpovídá pouze za zásilky, jejichž přijetí eviduje vystavením stvrzenky, tzv. podacího lístku. Odpovědnost pošty se vztahuje na škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo chybějícím obsahem zásilky od okamžiku jejího podání do momentu jejího předání adresátovi či vrácení zpět odesílateli. Mezi důvody vylučující odpovědnost pošty patří přičinění odesílatele, neodvratitelná událost, zvláštní povaha či vadnost obsahu zásilky.
Do šesti měsíců od podání může spotřebitel dodání zásilky reklamovat u kterékoliv pošty. Ta nezkoumá totožnost reklamující osoby. Může to být odesílatel či adresát; přijetí reklamace však pošta podmiňuje předložením podací stvrzenky, kterou zpravidla disponuje ten, který zásilku odeslal. Česká pošta musí uplatněnou reklamaci přijmout a vyřídit ji. Při řešení reklamace spolupracuje pošta se zahraničním provozovatelem. Zjišťuje se, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Pošta následně písemně oznámí, zda, kdy a komu byla zásilka vydána. Nedošlo-li k řádnému dodání, považuje se zásilka za ztracenou.
Pokud by reklamaci pošta zamítla nebo nevyřídila v zákonem stanovené lhůtě (reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace, platí pro mezinárodní zásilky), mohl by spotřebitel podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu dle § 6a zákona č. 29/2000 Sb, o poštovních službách. Ten by záležitost následně prošetřil a rozhodl o oprávněnosti reklamace. Více informací o námitce se lze dozvědět zde http://www.ctu.cz/spory-reklamace.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman