Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamovala jsem letní kalhoty, kalhoty se již po krátkém nošení / max. 12x / prodřely v rozkroku, reklamaci mi neuznali, tak jsem nechala zpracovat znalecký posudek.V posudku se uvádí, že kalhoty nejeví známky nadměrného nošení, odolnost tkaniny je ovlivněna použitím jednoduché příze.Došlo k přetržení útkových nití, osnovní jsou téměř nepoškozené.Závěr: Vznik praskliny a ztenčení tkaniny oděrem lze považovat za vadu materiálu, která je neodstranitelná, nikoliv za důsledek nadměrného opotřebení a nešetrného zacházení.
Posudek jsem předala na prodejně i zaslala poštou. Firma na dopisy nereaguje.
Letní kalhoty lněné, béžové, číslo modelu 810110, značka Steilmann.
Vrácení peněz za kalhoty 1290 Kč + zaplacení znaleckého posudku 1452 Kč.
|
Tweet |
Jestliže z posudku vyplývá, že se jedná o neodstranitelnou vadu, má spotřebitel právo vznést nárok na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy. Tento nárok je nutné uvést při předání znaleckého posudku, a to nejlépe v písemné formě, buď zasláním doporučeného dopisu nebo si nechat na kopii vyznačit převzetí.
Pokud se tak stalo a společnost nereaguje, doporučujeme prodávajícího vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Výzvu je nutné zaslat písemně a určit v ní dodatečnou lhůtu ke splnění povinnosti (min. 7 dní) s upozorněním, že po jejím marném uplynutí bude u soudu podán návrh na vydání platebního rozkazu. Jedná se o zjednodušené řízení, kdy soud rozhoduje bez nařízení jednání pouze na základě předložených důkazů.
Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti a obchodník dopusud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, rozhodli jsme se případ uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.