Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.3.2019 ve vlaku č.R677 z Ústí nad Labem do Lovosic mezi 7:42 a 7:57, byl můj partner Yevhenii Hriaznov kontrolován pracovníkem kontroly ČD (revizorem). Měl u sebe PLATNÝ jízdní doklad DSÚK - zaměstnanecký, platný na linkách DÚK. Pracovník kontroly i přesto od něj vyžadoval zaplacení pokuty ve výši 1000,-Kč + jízdné ve výši 59,-Kč, které mu partner vyplatil i zaplatil jízdné ve výši 59,-Kč.
Vzhledem k tomu, že se jedná o rodinného příslušníka zaměstnance DSÚK a měl jízdenku DSÚK - zeměstnaneckou, považuji zaplacení pokuty za neoprávněné a žádám o vrácení pokuty + jízdného mému partnerovi zpět.
Navíc revizor nevydal mému partnerovi doklad o zaplacení pokuty.
Neoprávněné vymáhání jízdného
Vrácení částky 1059,-Kč
|
Tweet |
Pokud spotřebitel nesouhlasí s účtováním pokuty a jízdného, je na místě podat společnosti stížnost.
Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.