Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31599Neoprávněné zaplacení pokuty a jízdného ve vlaku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2019, před 6 lety

Ondřej Martinek

Znění stížnosti

Dne 25.3.2019 ve vlaku č.R677 z Ústí nad Labem do Lovosic mezi 7:42 a 7:57, byl můj partner Yevhenii Hriaznov kontrolován pracovníkem kontroly ČD (revizorem). Měl u sebe PLATNÝ jízdní doklad DSÚK - zaměstnanecký, platný na linkách DÚK. Pracovník kontroly i přesto od něj vyžadoval zaplacení pokuty ve výši 1000,-Kč + jízdné ve výši 59,-Kč, které mu partner vyplatil i zaplatil jízdné ve výši 59,-Kč.
Vzhledem k tomu, že se jedná o rodinného příslušníka zaměstnance DSÚK a měl jízdenku DSÚK - zeměstnaneckou, považuji zaplacení pokuty za neoprávněné a žádám o vrácení pokuty + jízdného mému partnerovi zpět.
Navíc revizor nevydal mému partnerovi doklad o zaplacení pokuty.


Produkt

Neoprávněné vymáhání jízdného


Požadované řešení

Vrácení částky 1059,-Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2019 09:24, před 6 lety

Pokud spotřebitel nesouhlasí s účtováním pokuty a jízdného, je na místě podat společnosti stížnost.

Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2019 09:16, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.