Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.4.2014 jsem podala reklamaci na moji grafickou kartu u společnosti CZC na Hájích na Praze 4 zakoupenou na fyzickou osobu.
Při předávání do reklamace jsem uvedla, že si nepřeji výměnu produktu a přeji si pouze grafickou kartu opravit! Postupovala jsem podle starého občanského zákoníku platného při zakoupení grafické karty, přesněji tedy § 622.
5.5.2014 jsem byla emailem spravena o tom, že grafika je připravena k vyzvednutí ale cituji: Vada odstranitelná, z ekonomických důvodů řešeno výměnou. Z toho usuzuji, že vada nebyla odstraněna a tudíž se neřídíli mojí prosbou, která je uvedena na reklamačním protokolu.
Dne 13.5.2014 jsem došla na pobočku, vyjádřila svůj nesouhlas s výměnou a požadovala odstoupení od kupní smlouvy, což mi na místě nebylo umožněno. Pracovník výdeje reklamací mi arogantně oznámil, že to prostě není možné a je to protizákonné a odvolával se na svého vedoucího, se kterým poté hovořil telefonicky a který mě měl kontaktovat. Pracovník byl velice arogantní.
Dne 14.5.2014 mne "pracovník reklamačního oddělení" kontaktoval a trval na svém - vadu jsme odstranili - ale z důvodu nerentability jsme věc vyměnili - na toto jsem argumentovala, že původní karta tudíž nebyla opravena (nebyla splněna moje žádost) a proto jsem trvala na odstupu i dále. Emaily mohu poskytnout, odkázal mne na to abych sepsala officiální odstoupení od kupní smlouvy aby ho dále mohl předat na právní oddělení. Vzhledem k tomu, že to považuji za výhružku a nechci udělat nějakou chybu, která by znemožnila domoci se svých práv, obracím se s prosbou na Vás s pomocí v tomto případě.
VGA nV GIGABYTE GTX670 OC , 2GB DDR5, PCI-E, SN123001000627, Datum prodeje: 8.8.2012,
Dobropis na plnou částku.
|
Tweet |
Z rozsudku Nejvyššího soudu České republiky sp.zn. 33 Odo 154/2003, ze dne 21.5.2003 vyplývá, že za neupotřebitelnou je třeba považovat takovou věc, u níž vyšla najevo neodstranitelná vada, a předmět koupě nelze pro ni užívat dohodnutým způsobem nebo řádně, nebo vyšla najevo obdobná vada, která je sice odstranitelná, avšak náklady na opravu jsou neúměrné ceně věci - oprava by byla ekonomicky neúčelným nákladem v poměru ke kupní ceně, což způsobuje, že zjištěná vada je vadou neodstranitelnou. V případě, že se na výrobku vyskytuje vada neodstranitelná dle výše uvedeného, může kupující uplatnit nároky dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměnu nebo odstoupení od smlouvy.
Ovšem i přes výše uvedené se domníváme, že výměna byla pro spotřebitelku výhodnější než samotná oprava - běží jí nová záruční doba a má nový výrobek bez vad. Tedy, pokud nebylo prvotním cílem získat zpět kupní cenu nebo spotřebitelka nemá k výrobku bližší osobní vztah, domníváme se, že i řešení výměnou s novou záruční dobou je přiměřené.
Dobrý den, paní Sůrová,
v tomto případě souhlasím s vyřízením reklamace tak, jak je uvedeno na reklamačním protokolu. Z mého pohledu u nás nedošlo k pochybení a reklamace byla vyřízena v souladu s legislativou platnou v době uzavření kupní smlouvy.
Děkuji za pochopení
Petr Macek
manažer kvality CZC.cz
Dobrý den, ale jak uvádím už od začátku, já žádala o vyřízení věci OPRAVOU. Jak uvedl i Dtest pokud je oprava nerentabilní stává se vada neodstranitelnou a já mám právo na odstoupení od kupní smlouvy. Tuto grafiku jsem vybírala dost pečlivě za pomoci mého kamaráda, v době koupi jsem byla ještě student a na grafiku jsem si musela dlouze vydělávat. Myslím že si i kolega mohl všimnout při příjmu, že při předání grafiky byla grafika kromě krabice zabalena tak jako jsem ji dostala při koupi, o své věci se starám jak to jen jde a proto se mi nelíbí takovéto vyřízení věci, když já žádala o jiné. A hlavně se mi už od začátku nelíbí arogance vašich zaměstnanců, proto už dále nechci mít doma žádný výrobek od vaší společnosti, aby jsem musela další problémy opět řešit zdlouhavě a bez špetky prozákaznického přístupu. Zajímavé, že když se mi obdobná věc stala s mým mobilním telefonem u jiné společnosti nebyl problém případ vyřešit rovnou při převzetí reklamace, pouze CZC se bude dlouze hádat i když práva stojí na mé straně. Doufám, že věc vyřídíte v krátkém čase a pro spokojenost zákazníka.
Dobrý den, paní Sůrová,
nerad bych se mýlil, ale podle občanského zákoníku platného v době koupě, měl zákazník 6 měsíců, kdy si způsob vyřízení reklamace mohl zvolit sám a prodejce toto musel respektovat. Po této době již zákazník pouze uvedl, jak by chtěl reklamační vyřídit, ale prodejce se tím řídit nemusel, pouze k této skutečnosti přihlížel ve chvíli, kdy nebylo možné reklamaci vyřešit jinak.
Skutečně si nemyslím, že bychom ve vyřízení reklamace nějak pochybili. Konec konců máte přesně to, co jste si dlouze a pečlivě vybírala, karta Vám sloužila téměř dva roky a nyní máte novou kartu a novou záruční dobu na tutéž kartu.
Ohledně jednání zaměstnanců, tak z přiložených emailových zpráv mi nepřipadá, že by některý z kolegů jednal arogantně. Stručně a věcně ano. Co se týká osobního kontaktu, tak tam zpětně nedokážeme posoudit, zda se některý z kolegů choval arogantně nebo ne, ale s vedoucím reklamací kolegům připomeneme, že jsou na svém místě pro zákazníka.
Pokud k takovému jednání ze strany našich zaměstnanců skutečně došlo, pak se velice omlouvám.
S pozdravem
Petr Macek
manažer kvality CZC.cz
Dobrý den, pane Macku,
mýlíte se, uvádíte resp. citujete tzv. Rozpor s kupní smlouvou, ten řeší to, pokud se objeví vada na produktu do 6-ti měsíců, má se za to, že tato vada je na produktu od jeho prodeje a tudíž si zákazník (v případě, že reklamace splní platné záruční podmínky - bez mechanického poškození atd.) Tady se ale nejedná o tento případ. Dokonce i naprosto ignorujete stanovisko dTestu, jež Vám citovalo judikát na jehož základě se zakládá i tento případ.
My se spolu bavíme o jiném zákoně a tj.
§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit
Z vyjádření dTestu je patrné, že ačkoliv je vada dle Vás "odstranitelná", ale její oprava je nerentabilní, má se za to, že je to vadou "neodstranitelnou" na což se vztahuje odstavec číslo 3. Dokonce i bod číslo 2, pokud se nepletu.
Vámi uváděný příklad je tzv. rozpor s kupní smlouvou, jak jsem již citovala výš a ten lze podat pouze do 6-ti měsíců od nákupu (uzavření kupní smlouvy).
Stále trvám na svém požadavku. Děkuji Sůrová
Citovaný rozsudek opravdu potvrzuje, že v takovém případě nastupuje režim týkající se vad neodstranitelných. Nadále však trváme na stanovisku, že dané řešení bylo pro spotřebitele výhodnější.
Dobrý den, paní Sůrová,
celý případ jsem prodiskutoval s naším právním zástupcem a mám od něj jednoznačně potvrzeno, že jsme postupovali v souladu s platnou legislativou.
Nicméně jsme požádal o vyjádření i provozního ředitele společnosti, pod kterého spadá i proces reklamací a s ním jsme se shodli na tom, že nemá smysl se přít o jednu položku a v rámci dobrých obchodních vztahů Vám umožníme odstoupení od smlouvy.
Celou záležitost si pak vzal na starosti p. Boček, vedoucí reklamací. Prosím kontaktujte jej na bocek@czc.cz. Dobropis je již vystaven, jen je potřeba ještě dořešit jeho ověření. Kolega Vám na emailu sdělí vše potřebné.
S pozdravem
Petr Macek
manažer kvality CZC.cz
Hodnocení:
Komentář: Až na přehnaně zdlouhavé řešení jsem spokojena a bylo mi vyhověno v mé žádosti