Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#31600Placení za službu, kterou jsem 100% nevyužila a ani nevyužívám - neuznáno

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2019, před 6 lety

Martina Osondová

Znění stížnosti

Dobrý den, v prosinci jsem si zakoupila u O2 předplacenou kartu. Za první dobití jsem dostala 5GB dat na 30 dní...po této době jsem hned data v mobilním telefonu vypla, protože jsem neustále na wifi...doma, v práci, v MHD je wifi, mobilní data tedy nepotřebuji (a pokud náhodou ano, mám na ně druhý mobil s jiným operátorem). Od ledna mi ale čas od času přišla zpráva: "Za pripojeni k internetu Vam bude uctovano 29kc/24h. Pro chytre telefony je vyhodnejsi tarif Internet v mobilu. Vice zdarma na http://mo2.cz/ivm 02.".
Protože jsem byla přesvědčená (a stále jsem), že data nepoužívám, nevěnovala jsem zprávě pozornost, myslela jsem si, že je to nějaká nabídka, nebo informace o ceně, pokud se připojím (když už nemám aktivní data)...V sobotu 16.3. jsem ráno mobilní telefon zapla (mobily na noc vždy vypínám)...a znovu naskočila zpráva od O2...nějak mě napadlo, zkontrolovat si kredit a zjistila jsem, že už mi moc kreditu nezbývá, i když by tam mělo být víc. Přihlásila jsem se do Moje O2 (jednorázově, přes číslo, protože O2 stále nefunguje registrace a přihlášení přes jméno a heslo....a tam jsem zjistila, že mi bylo 8x odečteno 29,- Kč za připojení k internetu přes mobilní data...Poslední připojení proběhlo 16.3.2019 v 1:13 hodin, to byl mobil již minimálně 2 hodiny vypnutý a já spala...V pondělí 18.3. jsem psala do O2, jak je možné, že se mobil s vypnutými daty nebo dokonce vypnutý celý, může připojovat do sítě....Z O2 mi odpověděli toto:"Nemusí se jednat o přímé připojení z Vaší strany, kdykoli Váš telefon vydá impuls k připojení na internet pro aktualizace, ale nemá to povoleno - jelikož je blokace v telefonu (nikoliv na SIM), impuls síť zachytí a zašle Vám tuhle SMS a strhne se poplatek, protože na ústředně je zaznamenáno připojení."a připojení i když je vypnutý:"technicky to je možné". A doporučila mi blokaci dat na kartě! Mám už několikátého operátora a vždy stačilo vypnout data v mobilu a nikdy se mi nestalo, že by se mobil nebo karta sám přes vypnutá data někam připojoval....Jak má normální uživatel vědět, že si musí data ještě někde zablokovat? Mám ještě kartu od Vodafone a od T-mobile, tam stačí vypnout data a v případě, že bych se připojit chtěla, tak zase data na mobilu zapnout a zaplatit případnou částku za data..U O2 jsem si tedy musela data úplně zablokovat, takže v případě, že bych je náhodnou nutně potřebovala, mám smůlu...musela bych zase přes internet nebo SMS odblokovávat....
Operátorka Romana z O2 mi ještě napsala, že předává na kompetentní oddělení k vyřízení a že to může trvat 1 měsíc....
V pátek 22.3. mi ale přišla sms od O2: "Vaši reklamaci jsme prověřili, zpoplatněné služby byly poskytnuty a vyúčtovány v souladu s ceníkem. Neevidujeme dřívější blokaci internetu. Kontrolu čerpání kreditu můžete ověřovat na www.mojeo2.cz. Reklamaci neshledáváme oprávněnou."
Takže O2 může jen tak účtovat částky za služby, které nevyužívám? (od zablokování karty mi chodí zase zprávy, že jestli se chci připojit, musím internet odblokovat).


Produkt

Předplacená karta od O2, Na Výběr


Požadované řešení

Byla bych ráda, kdyby mi bylo vráceno 232,- Kč z mého kreditu (8 x 29,- Kč). Internet už jsem podle návodu operátorky zablokovala, takže to už je snad vyřešené, i když stále netuším, za co byly tyto poplatky účtovány, co se z mého mobilu samo připojuje přes vypnutá mobilní data....


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2019 10:04, před 6 lety

Pokud spotřebitelka službu využila, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat.

Pokud i přesto spotřebitelka s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitelka oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Pro úplnost dodáváme, že většina současných telefonů má možnost vypnutí datového přenosu ve svém nastavení. Vypnutí datového přenosu může sloužit jako pojistka pro případ, že by se uživatel omylem k internetu snažil připojit (ačkoliv nechce), je-li datový přenos vypnutý, telefon se nepřipojí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 10:18, před 6 lety

Dobrý den,

připojování k internetu neovlivňuje pouze samotná SIM, proto pokud jste měla vypnuté data v přístroji, ale ne na SIM, mohlo dojít k připojení k internetu, které bylo zpoplatněné. Nastavení přístroje někdy nestačí, z toho důvodu, že je spousta aplikací, které dělají řadu věcí v telefonu za Vás a připojí se na data, i když jsou data v telefonu "vypnutá".
Je mi líto, ale nelze vrátit částku za připojení k internetu, která probíhala opakovaně a byla jste o nich v SMS informována.
Ráda Vám překontroluji aktuální nastavení Vašeho telefonního čísla, stačí když své číslo uvedete do sekce neveřejný údaj a zablokování dat zkontroluji.

S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 10:43, před 6 lety


Martina Osondová

Toto jsem sem zadala i z důvodu, že jsem zde našla stejný problém, který byl ale vyřešen jinak....https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/15742/poplatek-za-sluzbu-kterou-nevyuzivam...také vypnutá data na mobilu, také využívá jen wifi....a v tomto případě byly peníze vráceny? Dotyčnému přišla zpráva 7x, mě 8x...jediný rozdíl....Text zprávy, který zasíláte z O2 vůbec nevypadá jako zpráva o tom, že jste mi odečetli nějakou částku... Od jiného operátora mi přijde zpráva: Právě jste se připojili k internetu, bude Vám odečteno....Kč.... Vaše zprávy jsem brala stejně, jako už uvedený pan ve výše uvedené stížnosti jako informační....
Stále nerozumím tomu, že když v přístroji vypnu data, nestačí to k tomu, aby se mi cosi samo připojovalo v době, kdy vůbec telefon nepoužívám, nebo když je ještě navíc vypnutý????
Zkontrolovat teď nic nepotřebuji, data jsem na základě návodu od operátorky na O2 zablokovala i na SIM...
Ráda bych ale, aby byl tento případ vyřešen stejně, jako výše uvedený, naprosto stejný případ.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 11:07, před 6 lety

Nastavení blokování dat u chytrých telefonů je velmi individuální, proto je vždy dobré provést blokování dat v mobilu, blokování dat v jednotlivých aplikacích a poté i blokaci na SIM, která se provádí vždy jako poslední možnost.

Text v SMS, která Vám dorazila při připojení byla v tomto znění, kde je informace o účtování za připojení přesná.
"Za pripojeni k internetu Vam bude uctovano 29Kc/24h. Pro chytre telefony je vyhodnejsi tarif Internet v mobilu.Vice zdarma na http://mo2.cz/ivm O2."

Případ, který uvádíte, byl řešen v rámci vstřícnosti z roku 2017, kdy zákazník nevyužil možnosti reklamace. Aby se dala řešit jakákoliv forma kompenzace, bude nutné, abyste nám, prosím uvedla o jaké tel. číslo se jedná (Vámi uvedené číslo má pouze 8 znaků).

S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 11:14, před 6 lety


Martina Osondová

Kam Vám můžu číslo mobilu zaslat?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 11:23, před 6 lety

Můžete nám ho uvést do sekce "Další informace - neveřejný údaj" nebo zaslat emailem na info@o2guru.cz, kde prosím zkopírujte odkaz na uvedenou stížnost, kolegové mi poté email předají.

S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 11:31, před 6 lety


Martina Osondová

Právě jsem Vám na mail info@02guru.cz zaslala mail s telefonním číslem.

Jen, píšete, že případ, který jsem uvedla, je z roku 2017...ale jen za první tři měsíce roku 2019 je tady na vasestiznosti.cz víc příspěvků, kde mají lidé stejný problém, jako já...jen pro ukázku:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/31132/za-pripojeni-k-internetu-uctovano-29-kc
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/30781/opakovany-poplatek-za-sluzbu-kterou-vubec-nevyuzivam
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/30475/uctovani-za-pripojeni-k-internetu
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/30454/nedovolene-uctovani-za-pripojeni-internetu-v-mobilu
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/30182/neopravnene-nauctovany-poplatek
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/30005/strhavani-poplatku-29-kc-za-internet-ve-dnech-3-1-16-1-22-1-2019

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 11:52, před 6 lety

Děkuji za poslání tel. čísla, kterého se stížnost týká.
Je mi líto, ale trváme na tom, že data byla účtována v pořádku, pravidelně jste dostávala informaci o zpoplatněném připojení a v rámci reklamace Vám bylo také vše sděleno.
Nemůžeme ovlivnit situace, kdy se telefon sám připojuje k internetu, který se poté zpoplatní, když nevyužíváte datový balíček a nemáte data na SIM blokovány.

Mrzí mne to, ale v tomto případě není možnost čerpání dat kompenzovat.

S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 11:55, před 6 lety


Martina Osondová

Znovu uvádím, že mobilní data byla u telefonu vypnuta celou dobu, telefon byl neustále připojen na wifi, takže nechápu, co a jak se mohlo připojovat k datům. Je to jen u Vás v O2, u jiných operátorů stačí vypnout mobilní data v telefonu.
Vaše zprávy vůbec nevypadají jako zprávy o tom, že účtujete data, takže asi by bylo lepší znění zprávy změnit.
A zajímalo by mě, proč řešíte každý případ jinak, i když se týkají stejné věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 12:15, před 6 lety

Za podnět ke změně textace v příchozích SMS Vám děkujeme a zvážíme jeho změnu.
Každý případ řešíme individuálně, proto se nedá opírat o řešení stížnosti z roku 2017, kdy byla u čísla situace v detailech odlišná.
Mobilní data můžete mít vypnuté v telefonu, ale je to jen aplikace v telefonu, která něco blokuje (v tomto případě data), ale nemusí vždy správně, proto je možnost blokování dat na SIM.

V této situaci, pro Vás nemáme žádné nové informace a za svým stanoviskem si stojíme.

S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 13:00, před 6 lety


Martina Osondová

Nějak mě to nepřekvapuje, že zamítáte...Nechce internet platit, tak si to vezmeme jinak...
Není to první případ, kdy něco u O2 reklamuju, nějak mě teď nenapadá, proč jsem se k Vám zase vrátila...naštěstí, nemám žádné smlouvy, takže sbohem O2 a teď už opravdu navždy...

Jen, prosím, ještě o poslední reakci - v čem je toto odlišné:

Dobrý den, dne 6. ledna mi přišla SMS s tímto zněním: "Za pripojeni k internetu Vam bude uctovano 29kc/24h. Pro chytre telefony je vyhodnejsi tarif Internet v mobilu. Vice zdarma na http://mo2.cz/ivm 02.". Zprávě jsem nevěnoval velkou pozornost, myslel jsem si, že je to prosté oznámení o změně ceny této služby (kterou jsem nikdy nepoužíval). Následně mi stejná zpráva přišla i 24. března. Opět jsem tomu nevěnoval pozornost. Ovšem v dubnu mi tato zpráva začala chodit častěji, konkrétně 12., 18., 19., 21. a 24. (dnes). K internetu se ovšem připojuji pouze z wifi, mimo wifi na internetu nejsem (připojuji se buď doma na domácí wifi nebo ve škole na školní wifi).

Nevím, kdy přesně mi přišla první zpráva, ale poslední 16.3. ráno po zapnutí vypnutého telefonu, který se mi v noci sám připojil na internet (pokud tedy nejsem náměsíčná a v noci si nechodím zapínat data na mobil s O2)....a pravda, u mě to bylo 8x, než jsem zjistila, že mi bezdůvodně účtujete poplatky za něco, co nepoužívám....jo ještě jeden rozdíl, já se nepřipojuji na školní wifi, ale na pracovní...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 14:23, před 6 lety

Nemohu souhlasit s tvrzením v první větě, jelikož k připojení došlo, proto byla data účtována a mrzí mne, že na to máte odlišný názor.

Je rozdíl blokace v telefonu, která není vždy 100% a blokace na SIM. Za neblokované připojení k internetu v telefonu je nutné řešit, proč to Váš konkrétní telefon povolil.Zařízení, ve kterém SIM používáte nemáme možnost ovlivnit a kontrolovat. SIM pouze udělala to, co telefon vyžádal.

Pokud s vyjádřením reklamace nesouhlasíte, předám Váš podnět znovu na reklamační oddělení, jelikož pro Vás v tomto směru nemohu více udělat.


S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 15:02, před 6 lety


Martina Osondová

Já chci stále vysvětlit, jak je možné, že došlo ke spojení toho 16.3. v 1:15 hodin, když byl mobil na 100% vypnutý. Opravdu nemám potřebu se po jedné hodině v noci připojovat na váš internet, když mám doma mnohem rychlejší wifinu a hlavně, když spím....
U jiných operátorů toto vůbec neřeším...Mám data vypnutá i na druhém mobilu, protože jak jsem psala, jsem stále na wifi (zprávy mě chodily, i když jsem telefon vůbec neměla v ruce, ležel přede mnou v práci na stole a byl připojen k wifi a najednou přijde zpráva od vás....) a když se chci připojit, jen zapnu mobilní data a zaplatím, co mám....Mě nevadí zaplatit za něco, co jsem použila, ale vadí mě to, že mě někdo obírá o peníze za něco, co jsem nepoužila....
Takže jestli to předáte, nebo nepředáte na reklamační oddělení, je v tomto případě už asi úplně jedno, vy trváte na tom, že jsem se připojila (fakt asi budu náměsíčná), takže je úplně jasné, jak to dopadne....

Telefon, který používám, jsem, bohužel, také koupila u vás v O2 (a taky jsem hned reklamovala a zbytečně), takže jestli tam je od vás v těch vašich doinstalovaných aplikacích někde nastaveno, aby se karta sama připojovala, tak asi nekončím jen s O2, ale i s tím mobilem....
Doufám, že vám mých 232,- Kč pomůže...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2019 15:43, před 6 lety

Vaši situaci jsem předala na vyřešení kolegům, kteří Vás budou v nejbližší době telefonicky kontaktovat.
Prosím o strpení, než se k celé záležitosti kolegové vyjádří.


S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2019 16:18, před 6 lety


Martina Osondová

To jste ani nemusela, přesně jak jsem čekala, tak přišla stejná zpráva....
Jak už jsem psala, užijte si mých 232,- Kč a až utratím zbytek kreditu (že bych si zase odblokovala data, ono by se to utratilo samo?), sbohem O2...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2019 12:24, před 6 lety

Hezký den,

dle vyjádření reklamačního oddělení, kdy se opětovně posuzovala zmíněná situace, byla reklamace zamítnutá, za svým stanoviskem si stojíme. Z tohoto důvodu záležitost s reklamací uzavíráme.

S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.3.2019 12:49, před 6 lety


Martina Osondová

Hodnocení:

Komentář: Jak píše D-Test, že většina současných telefonů má možnost vypnutí datového přenosu ve svém nastavení. Vypnutí datového přenosu může sloužit jako pojistka pro případ, že by se uživatel omylem k internetu snažil připojit (ačkoliv nechce), je-li datový přenos vypnutý, telefon se nepřipojí....Tak to platí u všech operátorů, kromě O2. Já měla na mobilním telefonu mobilní data vypnutá a neustále zapnutou wifi...ale O2...tam si prostě najdou cestičku, jak obrat lidi o peníze, když jim tu službu nechtějí platit sami...stačí se podívat nejen zde na vasestiznosti.cz, ale i jinde na internetu (sociál.sítě apod.), kde se najde hodně dalších stížností na to, jak O2 účtuje částky za něco, co daný člověk nevyužil nebo si neobjednal....
Dočerpám kredit a hurá pryč od O2...naštěstí je plno jiných operátorů dost. (teď, po zablokování internetu i na SIM mi neustále zase chodí zprávy, že se chci připojit, ale mám blokovaný internet, že si ho nejdřív musím povolit :-) ).