Počet nahlášených stížností: | 785 |
Z toho za letošní rok: | 59 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
chci Vám popsat mojí zkušenost s reklamací zboží společnosti Lidl.
Na e-shopu lid jsem zakoupil led pracovní svítilnu se stojanem, která měla dva reflektory. Po cca půl roce jeden z reflektorů přestal fungovat.
28.1.2019 jsem zaslal přes formulář na stránkách Lidl reklamaci a čekal jsem až se mi někdo ozve. Odpověď přišla 12.2.2019, tedy po čtrnácti dnech, ale nebylo v ní nic o řešení reklamace. Prý pro další řešení jim mám dát souhlas s podstoupením svých osobních údajů třetí straně. Souhlas jsem udělil v domnění, že se celá věc rozhýbe a já do 28.2.2019 budu mít své zboží vyměněné. 13.2.2019 skutečně přišel mail, ve kterém se psalo, že dodavatel Lidlu mi pošle na své náklady lampu novou a že tu starou mám ekologicky zlikvidovat. Zaradoval jsem se a v duchu jsem si říkal, jak to v tom Lidlu krásně šlape a těšil jsem se na Lampu, kterou jsem docela potřeboval. No ale moje radování se postupem času změnilo na naštvání, protože uběhl týden dva, tři, čtyři a já jsem stále svou funkční lampu neměl. Proto jsem opět kontaktoval Lidl s dotazem co se děje a to přes email 8.3.2019. 11.3.2019 mi přišla odpověď, že budou jejich dodavatele kontaktovat a jestli stále trvám na na novém výrobku na místo peněz. Trval jsem. Když jsem 18.3.2019 neměl stále žádnou odpověď, rozhodl jsem se Lidlu poslat mail, že chci vrátit peníze. Na tento mail mi bylo odepsáno v rekordně krátkém čase jednoho dne, s odpovědí že se celá záležitost převádí na řešení vrácením peněz a že mám vadný výrobek zabalit a vrátit prostřednictvím jejich sběrné služby a že až jim lampa přijde, tak mi vrátí peníze. Odepsal jsem, že si ze mě dělají legraci a že předám celou záležitost na ČOI, ale společnost si z tohoto mailu, jak je vidět vůbec nic nedělá, protože do dnešního dne mi nepřišla žádná odpověď.
Ještě že jsem lampu ekologicky nezlikvidoval, tak jak mi radili v jednom z mailů, protože to už bych se svých peněz asi nikdy nedomohl.
Takže toto je moje zkušenost se společností Lidl, která si z nás, dle mého názoru, dělá srandu. Do této chvíle jsem v Lidlu koupil docela dost nářadí a jiných věcí, ale z důvodů chování Lidlu, jsem se rozhodl, že už tam nikdy nic nekoupím. S pozdravem L. Navrátil.
100242504 POWERFIX® Pracovní LED reflektor 2x 30 W HTA
Reklamace měla proběhnout tak jak se Lidl zavázal v jednou z mailu. A to doručením nového výrobku. Nebo měli po týdnu zkontrolovat jejich dodavatele, jestli lampu poslal, zjistili by že ne a nabídli by mi vrácení peněz a třeba by se clá anabáze reklamace zkrátila na zákonnou lhůtu jednoho měsíce.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Více o odstoupení od smlouvy k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Navrátile,
mrzí nás, že reklamace trvala déle, než měla a také že jste v průběhu tohoto procesu zažil plno komplikací. Již jsme Vaše číslo objednávky spolu s Vaším podnětem ohledně způsobu komunikace i reklamace jako takové předali kolegům ze zákaznické linky, kteří Vás budou kontaktovat a nabídnou Vám řešení.
Moc se znovu omlouváme a přejeme pěkný den.
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: