Společnost


Evertile a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31626Neuznaná reklamace - oddrolování kamenného granulátu z povrchu tašek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.03.2019, před 6 lety

Hana Wagnerová

Znění stížnosti

Dodávka montáž střešní krytiny EVERTILE provedena v r.2007 autorizovaným zhotovitelem. V r.2018 zjištěno oddrolování kamenného granulátu z povrchu tašek na mnoha místech v hranách a plochách, místy v masivním rozsahu.Dne 6.9.2018 podána písemná reklamace formou Reklamačního protokolu zhotoviteli,který tento přeposlal výrobci krytiny,jako poskytovateli záruky na materiál.Výrobce dne 24.9.požádal o fotodokumentaci vad krytiny z jižní a severní strany střechy,kterou obdržel dne 25.9.v počtu 8i fotografií. Až po mé výzvě ze dne 1.11.2018 jsem obdržela dne 3.11.2018 od výrobce zamítavé posouzení reklamace se zdůvodněním,že "Ke snížení životnosti povrchové úpravy a narušení celistvosti povrchu došlo zřejmě v důsledku působení přírodních a místních vlivů".V zájmu zachování dobrého jména výrobce a výrobku a mé spokojenosti nabízí výrobce bezplatné dodání 170 tašek + hřebíků a 50%slevu na dok.doplňků, nebo slevu 100,-/m2 z poškozené části střechy. Tato nabídka nebyla z mé strany akceptována z těchto důvodů: Platnost Záručního listu č.0492, vystaveného výrobcem je do 30.6.2037 mj.na "vadu povrchové úpravy", na střeše použito celkově 330 tašek, není řešeno, kdo uhradí a provede jejich výměnu a zda je výměna částečného počtu tašek vůbec technicky proveditelná bez nebezpečí mechanického poškození dosud nepoškozených tašek. Oslovila jsem pět namátkou vybraných firem z mého okolí, které jsem poptávala, zda jsou certifikováni k montáži výrobků EVERTILE, a zda provedou výměnu 170 tašek, které jim dodám. Z těchto pěti firem odpověděla jediná, která pouze sdělila svou hodinovou sazbu, kterou účtuje v případě lokální opravy stávající střechy a dle skutečné spotřeby materiálu + přesuny hmot + DPH. Čili tato nabídka výrobce mne jako zákazníka staví do nevýhodné pozice vůči případnému zhotoviteli, jinými slovy, pokud poptávám pouze provedení prací (tj.bez materiálu), jsem pro zhotovitele "nezajímavá". Mrzí mne také, že do dnešního dne se výrobce, případně jím pověřený zástupce neměl zájem se osobně na místě seznámit s rozsahem a stupněm poškozeného povrchu střechy. V rámci o mimosoudní řešení sporu, jsem 26.11.2018 oslovila ČOI, která vedla řízení proti výrobci pod sp.zn.ČOI 152986/18/0100 a dne 25.2.2019 mi sdělila, "že podnikatel na naše vyrozumění o dalším průběhu ADR s návrhem smírného řešení již nereagoval a v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR)bohužel nedošlo mezi stranami ve lhůtě 90 dnů k uzavření dohody o předmětu sporu, je řešení ukončeno dle §20u odst.1) písm.d) zákona č.634/1992 Sb. Mám zato, že jsem projevila značnou snahu o mimosoudní řešení, ať už písemným a osobním jednáním se zhotovitelem a výrobcem, vč. neúspěšné snahy mého odborného konzultanta o konzultaci, či dohodu s jednatelem p.H. v místě jeho firmy v Říčanech.


Produkt

V dobových firemních materiálech EVERTILE se mj. uvádí: extrémní odolnost proti klimatické zátěži(sníh,led, kroupy,vichřice,tropická vedra,přívalové lijáky),dlouhá životnost, registrovaná 30letá záruka na materiál, trvanlivost a odolnost, tlumení hluku při deštiNa předmětné střeše použita z tehdy nabízené osmi barevné škály barevný odstín pod ozn. "35 hnědá chesnut".


Požadované řešení

1). Zastavit proces postupného oddrolování kamenného granulátu na celé ploše střechy (cca 140m2).

2). V místech, kde k procesu oddrolování kamenného granulátu již došlo, či dochází, obnovit povrchovou úpravu krytiny do původního stavu za dodržení funkčních a vzhledových vlastností.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2019 10:03, před 6 lety

Za vyřízení reklamace odpovídá vždy prodávající. Záleží tedy, v jakém právním vztahu jsou strany sporu. Pokud spotřebitelka uzavřela kupní smlouvu s výrobcem a následně poskytla tuto věc zhotoviteli k provedení díla, je za vyřízení reklamace a za náhradu nákladů souvisejícími s uplatněním reklamace (montáž a demontáž) odpovědný výrobce. Opatřil-li však věc k provedení díla zhotovitel, vystupuje v právním vztahu jako prodávající dle § 2596 občanského zákoníku a byl by tedy odpovědný za vyřízení reklamace. V druhém případě pak může zhotovitel požadovat náhradu škodu po výrobci.

V daném případě lze spotřebitelce doporučit, aby si nechala vypracovat znalecký posudek, s nímž bude poté zamítnutou reklamaci u dodavatele rozporovat. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.dtest.cz/znalci. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitelky a výrobce na základě něj reklamaci uzná, bude muset proplatit i jeho cenu v rámci náhrady nákladů spojených s reklamací podle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Když bude trvat na zamítnutí reklamace, potom bude muset spotřebitelka věc řešit podáním žaloby k soudu. Soudní znalec by měl zjistit, zda jde o vadu výrobku, za kterou odpovídá dodavatel.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2019 08:48, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.