Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne19.11.2019 na mě zazvonili dva mladí lidé, že kontrolují dodávky energií, cenu a spolehlivost dodavatelů elektřiny. Vše je naprosto zdarma a nic není závazné. Jenom podepište přihlášku a souhlas se zpracováním osobních údajů a ofotili si vyúčtování. Bohužel jsem podepsal závaznou přihlášku.Od smlouvy jsem se rozhodl odstoupit a dne 23.11.2018 tedy v zákonné lhůtě jsem od smlouvy odstoupil.O této skutečnosti jsem společnost informoval e-mailovou zprávou,kterou jsem odeslal současně se žádostí o výmaz osobních údajů.V odpovědi kterou jsem obdržel 28.11.2018 mi bylo sděleno že žádost o výmaz osobních údajů byly zamítnuta.Vyjádření k výpovědi smlouvy jsem neobdržel.Přesto jsem byl 5.2.2019 kontaktován společností Xenergie jako vítěze výběrového řízení a tímto nového dodavatele plynu.Obě společnosti,tj.Centrální výběrová řízení i Xenergie jsem o výše uvedených skutečnostech písemně informoval,s tím že od Centrálního výběrového řízenípožaduji zrušení smlouvy s Xenergií a obnovení původní smlouvy u společnosti Innogy.
Od společnosti Xenergie jsem obdržel zamítavou odpověď,od společnosti Centrální výběrová řízení jsem odpověď nedostal vůbec.
Zrušení smlouvy č.VMA50035110 se polečností Centrální výběrová řízení navazující smlouvy č.XVA50869669 se společností Xenergie
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Pokud by se podnikatel vyhýbal převzetí dopisu, uplatní se zákonná domněnka, že odstoupení zasílané prostřednictvím pošty došlo prodávajícímu třetí pracovní den po odeslání. Podnikatel v případě nesouhlasu musí pozdější termín doručení prokázat.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.