Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 25.10.2018 jsem zakoupil hodinky Apple Watch 3. Po cca 2 měsících se samovolně objevila rovnoměrná prasklina po celém obvodu displeje. Zahájil jsem reklamaci zboží. Po 3 týdnech Mall oznámil zamítnutí reklamace - na servisním protokolu sděleno pouze toto: Mechanické poškození (prasklý displej). Zboží jsem převzal, ale do reklamačního protokolu zapsal, že nesouhlasím s nedostatečným odůvodněním zamítnuté reklamace. Mall sdělil, že pokud s výsledkem nesouhlasím, mohu se obrátit na jakýkoliv jiný servis s žádostí o posouzení vady. Což jsem i přesto, že si myslím, že nebyla má povinnost, jelikož by měl prodejce v prvních 6 měsících prokázat, že daná vada byla způsobena mnou a ne vadou výrobku, provedl. Protokol z jiné pobočky stejného servisu zněl: "Zařízení nevykazuje žádné známky dopadu." Čímž jsem předpokládal, že je daný problém vyřešen, nicméně po zaslání tohoto protokolu prodejci, mi bylo sděleno, že: "Výrobek je evidentně mechanicky poškozen a na takové poškození se záruka nevztahuje. Pokud byla tato vada již při převzetí, je Vaší povinností tuto vadu nahlásit bezodkladně." Vadu jsem však nahlásil okamžitě, jakmile se vyskytla. Na internetu je k dohledání několik identických případů převážně z USA, kdy došlo ke stejnému samovolnému prasknutí displeje.
Mám za to, že:
a) strohé sdělení prvního servisu o mechanickém poškození nebylo dostačujícím vypořádáním se s reklamací
b) dvě rozdílná servisní vyjádření, přičemž z druhého vyplývá, že prasklý displej nebyl způsoben špatným zacházením s věcí znamená, že vinou za prasklým displejem je vada výrobku
Jelikož jsem navíc spotřebitel, který zboží reklamoval v prvních 6 měsících od prodeje, předpokládám, že výše uvedené dva body jsou dostatečným a oprávněným důvodem k odstoupení od kupní smlouvy.
Díky za váš názor
Apple Watch Series 3 42mm
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, že se jedná o mechanické poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.