Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
V obchodním domě Kaufland v Boskovicích opakovaně a stále častěji dochází k situaci, kdy zboží inzerované letákem pro určité období (týden), za akční cenu, není v prodeji většinu slíbeného období. Obchodník se tak snaží slibem až nereálně nízké ceny nalákat do svého obchodu zákazníky, kteří i když nedostanou konkrétní zboží za slíbenou cenu, stejně nějaký nákup udělají.
Konkrétně v letáku pro období 8. - 14. 5. 2014 byl nabízen sirup JUPI pet lahve 3 l za 88,80 Kč (původní cena 139), nebo zubní pasta Promise za 13,90 Kč (původní cena 27,90). Kaufland jsem navštívil 12. 5. a toto zboží v regalu nebylo, vystavena bylo upozornění, že zboží je objednáno. Totéž o den později. Na můj dotaz vedouci obchodu odpověděl, že zboží není a nebude, že ve spodní části letáku je upozornění, že se prodává jen do vyprodání zásob a není stanoveno jak dlouho; že by stačilo akční zboží prodávat 10 minut a závazek daný letákem by byl splněn. Zajímalo by mne, jestli i vedení Kauflandu ČR zastává tento názor, který je v rozporu jak se zákonem na ochranu spotřebitele, tak i se Směrnicí o nekalých obchodních praktikách EU.
Kaufland Boskovice
Zajištění akčního zboží po avizovanou dobu akce.
|
Tweet |
V tomto případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Na základě výše uvedené výzvy zákaznického centra Kauflandu jsem je kontaktoval emailem. Přišla tato odpověď:
Vážený pane Hanáčku, děkujeme Vám za čas, který jste věnoval sepsání své připomínky na webu www.vasestiznosti.cz. Je nám velice líto, že jste si nemohl zakoupit sirup Jupí 3l a zubní pastu Promise z naší akční nabídky platné 8.-14.5.2014. Naším cílem je vždy prodávat akční zboží co největšímu počtu našich zákazníků. Do každé akce objednáváme několikanásobně větší množství výrobků, než jsou běžné prodeje. Je však velmi těžké předem odhadnout, jak velký zájem o daný výrobek bude. Proto může nastat situace, kdy poptávku neodhadneme přesně a dojde ke krátkodobému vyprodání zboží. Věřte však, že děláme maximum pro to, aby po celou dobu platnosti nabídky byly naše obchodní domy akčním zbožím stále zásobovány a pokryly poptávku našich zákazníků. Ve své zprávě jste zmiňoval, že se s vyprodaným akčním zbožím setkáváte v boskovické prodejně častěji. Vaši připomínku jsme proto předali na vědomí vedení společnosti a panu řediteli do obchodního domu, aby této problematice věnovali do budoucna zvýšenou pozornost. Za způsobené nepříjemnosti se Vám ještě jednou omlouváme a věříme, že zůstanete naším zákazníkem. V případě potřeby nás můžete kontaktovat i na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894, kde Vám rádi poradíme. S přáním příjemného dne Jan Petrů.
Můj závěrečný komentář:
Předpokládám, že obchodníci v Kauflandu jsou zkušení odborníci. Jestliže nějaký žádáný sortiment v akci zlevní na téměř polovinu původní ceny, pak jistě mohou předpokládát míru poptávky. Je tedy otázka, jestli situace, kdy toto zboží se prodává jen chvíli první den týdenní akce a pak z regálů zmizi, je tak velký omyl obchodníka, nebo účelové jednání. Nicméně jsem rád, že pracovník zákaznické linky nesdílí názor pracovníka vedení boskovického Kauflandu, že "akční zboží stačí prodávat třeba jen 10 minut z plánované týdenní akce."
Krajský živnostenský úřad si může od prodávajícího vyžádat materiály týkající se objednávek a na základě výsledku šetření rozhodnout, zda společnost pochybila nebo nikoli.
Z našeho pohledu považujeme stížnost za uzavřenou.